La mentida pot estar al servei d’una causa justa? En parlem amb la Sala Beckett al pòdcast Parenthesis

18 gener, 2024
cacophony-uoc-beckett-copia

El poder que tenen les xarxes socials i el seu impacte en l’agenda informativa han crescut exponencialment en els darrers anys. L’entorn social media és, avui, l’espai de discussió per excel·lència capaç de generar i mobilitzar opinió de forma exponencial i també de crear debats alimentats per posicionaments sovint molt polaritzats.

Però què passa quan l’origen del debat és una mentida, encara que aquesta abanderi una causa justa? Quin paper informatiu, amplificador i de reflexió tenen les xarxes socials i els mitjans? Hem de contribuir a alimentar discursos, encara que tinguin com a finalitat una bona causa? Al nou capítol del pòdcast Parenthesis, dirigit per Efrain Foglia i Candela Ollé, pretenem crear un marc de reflexió col·lectiu sobre l’ètica, la veritat i la mentida, la perspectiva de gènere, les fake news o el paper dels mitjans i les xarxes socials, aspectes que aborda l’argument de l’obra de teatre Cacophony, de Molly Taylor.

En el marc de la col·laboració que la UOC manté amb col·lectius i institucions de l’àmbit cultural, la Universitat ha impulsat amb la Sala Beckett un diàleg al voltant dels reptes que planteja l’obra, que es podrà veure del 24 de gener al 25 de febrer. El debat tindrà lloc per mitjà del pòdcast Parenthesis i dels canals digitals de les dues institucions. Podeu escoltar el pòdcast a les principals plataformes d’àudio: Spotify, Apple i iVoox.

Participen en el debat els professors de la UOC Cristina Pujol, Silvia Martínez, Ignasi Gozalo Salellas, Alexandre López i Judith Clares, juntament amb la coordinadora de la Unitat d’Igualtat, Maria Olivella. I per part de la Sala Beckett, Anna Serrano i Clara de Ramon, directora i actriu principal de Cacophony, respectivament.

Aquesta és la primera activitat impulsada pel Vicerectorat d’Aliances, Comunitat i Cultura per al 2024, amb la participació de professorat dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació i dels Estudis d’Arts i Humanitats; d’estudiants dels màsters universitaris de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives i de Social Media: Gestió i Estratègia, i de la Unitat d’Igualtat