Maite Avilés, estudiant del màster: “La Comunicació Corporativa ha de servir per unir, enllaçar camins professionals”

19 novembre, 2019

Maite Avilés Ruiz, nova alumna a la UOC i matriculada aquest any 2019 al Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC, comparteix il·lusions, expectatives i experiències al camp de la Comunicació Corporativa i organització d’esdeveniments, al sector multinacional, sector químic industrial. Ara en vistes de nous reptes professionals de la mà d’aquest màster.

Després de 19 anys al sector multinacional, empreses alemanyes i holandesa, ja fa anys que tenia pensat completar els meus estudis de Ciències Empresarials (UPF, Barcelona 1995) amb un màster. La meva trajectòria professional, a més de donar-me un bagatge d’experiència i vivències, m’ha servit per a identificar, en aquests anys, la meva passió per la Comunicació (interna/externa) i l’Organització d’esdeveniments corporatius. Amb el Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments faig realitat les meves ganes de seguir aprenent i, en definitiva, em fa un regal personal – sí, ens hem d’anar premiant al llarg de la vida, un dels meus lemes – amb el que enriquir-me i especialitzar-me professionalment. Amant de l’estudi de les llengües estrangeres, vaig estudiar anglès i francès, i posteriorment italià i alemany. Amb això, intentava enriquir la meva debilitat per les relacions públiques, ser eficaç i pròxima, amb més varietat d’interlocutors. Parlar un “mateix idioma”, literalment, considero que en l’àmbit de l’organització d’esdeveniments m’ha proporcionat una agilitat en la gestió amb els interlocutors internacionals, així com una proximitat molt especial amb cadascun dels participants convidats a aquests esdeveniments. Si a això se li suma un adequat protocol i una directa i clara comunicació, tot plegat pot crear un vincle durador en el temps, de segur ben útil per ambdues parts i potser indestructible.

A tot això li sumo la col·laboració que sempre he realitzat amb el Departament de Global Corporate Communications de l’empresa, valoro especialment el treball que existeix darrere d’una organització, de la comunicació interna i externa, és un treball ardu i delicat, que ha de servir per a unir els interlocutors, fer-los còmplices dins el mateix àmbit corporatiu de les experiències, el dia a dia i els nous reptes de l’organització. Ningú pot quedar fora.

En l’àmbit d’organització d’esdeveniments corporatius, compartir amb vosaltres com l’any passat vaig tenir la gran oportunitat professional d’encarregar-me de l’organització d’un esdeveniment internacional amb clients a l’empresa holandesa a la qual vaig treballar fins al 30 de setembre d’aquest any. Els esdeveniments corporatius tenen la màgia d’unir diferents professionals vinguts de diferents parts del món en una sola jornada. Per a mi, aquesta quedarà per sempre al meu record.

Sorpresa per la gran professionalitat i coordinació de la UOC als seus esdeveniments informatius així com a la publicació d’informació al Campus, Fòrums i Reptes; realment l’estudiant té a les seves mans una potent font de coneixements. El temps – per variar – no juga massa a favor nostre, ja que les hores volen davant del meu ordinador, però cal saber optimitzar-lo i ser molt constant. Apassionar-se, també!

M’agradaria pensar que la meva passió per la Comunicació trobarà en aquest interessant màster una font d’eines per professionalitzar encara més tot allò que vaig realitzar en un passat. Actuar de cara al futur amb una estructura molt més clara a la meva ment; saber tenir, gràcies a la UOC, un poder d’organització dels plans estratègics de comunicació a les empreses; i saber quina informació utilitzar per a la presa de decisions.

És curiós perquè s’identifiquen com a “REPTES” els exercicis que hem de realitzar, i tota la progressió d’assimilació de coneixements l’anirem realitzant a través de l’avaluació contínua. I sí, tot és, en el seu conjunt, un gran repte que en els propers semestres haurem d’anar desgranant, anant al detall de cada informació, investigant, per aconseguir – amb caràcter creatiu i estratègic – un conjunt de directrius per aconseguir un pla de comunicació corporativa que sigui fidel ambaixador de cada empresa.

Constància. Mai he cregut, almenys des de la meva experiència, en res més valuós i més enriquidor que tenir el sentit del treball entès des d’una perspectiva de continuïtat en el temps, sense abaixar la guàrdia. Ser resolutiu, involucrar-se en cada repte, impulsar les relacions públiques des del positivisme i les ganes de créixer, i saber deixar una subtil petjada personal en tot el que fem.

Mirar al futur (com em veieu a la foto) des d’una perspectiva que ens permeti, a través del treball constant, encaminar aquest màster cap al nostre creixement professional i personal. Estic segura que tot això serà possible, juntament amb tot l’equip docent i tots els companys del Campus on-line.

Les distàncies, on-line, són menys. Ànims i anem cap endavant amb el semestre i tots els seus REPTES!

Graduada del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC