“He trobat en el Màster una perfecta combinació entre coneixement, desenvolupament de planificació estratègica i foment de la creativitat”

22 abril, 2022
Fotografia de Nick Morrison, del banc d'imatges 'Unsplash'. Fotografia de Nick Morrison, del banc d’imatges ‘Unsplash’.
María José Aranda

María José Aranda, portaveu i membre del Departament de Comunicació de la Policia Local d’Elx, ens explica la seva experiència com a professional que decideix, arran de la situació excepcional dels últims dos anys, millorar la seva formació i capacitació en les matèries pròpies del seu càrrec cursant el Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC.

La crisi sanitària provocada pel Covid-19 ha portat amb si una revolució a tots els nivells. En un context sense precedents en la història recent s’han unit la incertesa, l’obligació de canviar hàbits i rutines, la distància social i les prohibicions en les esferes pública i privada. Reinventar-se no ha estat, per tant, una opció, sinó un imperatiu de supervivència per a tots els membres i sectors de la societat.

El desconcert general experimentat per la ciutadania davant una situació exnovo, unit a la proliferació de normes legislatives de difícil encaix i aplicació pràctica, han posat de manifest la necessitat de posar en valor uns serveis públics, fins ara injuriats, capaços d’afrontar noves demandes ciutadanes.

Reinventar-se ha estat un imperatiu de supervivència.

El Cos de la Policia Local d’Elx, conscient del seu deure, no va trigar a comprendre la necessitat de reforçar el seu rol assistencial i, per a això, havia d’optimitzar l’eficiència de la seva comunicació en situació de crisi. Així mateix, unes adequades planificació estratègica i comunicació interna també resultaven fonamentals per a cohesionar a tota la plantilla, protocol·litzant i unificant criteris d’actuació. En aquest sentit, les xarxes socials van exercir un paper essencial com a canals de difusió orientats a afrontar el risc sanitari existent.

A conseqüència de tot això, i conscient del meu càrrec, va sorgir en la meva persona un profund procés reflexiu que va concloure en la conveniència de reprendre i renovar la meva formació.

Fotografia de Thomas Lefebvre, del banc d'imatges 'Unsplash'.
Fotografia de Thomas Lefebvre, del banc d’imatges ‘Unsplash’.

Una vegada explorades totes les opcions acadèmiques existents, i donades les lògiques limitacions imposades per la meva necessitat de conciliar l’activitat laboral i familiar, vaig optar pel Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no sols per la qualitat docent que atresora la citada institució, sinó, també, per l’entorn digital que han desenvolupat.

Vaig optar pel Màster no sols per la qualitat docent, també per l’entorn digital que han desenvolupat.

Centrant-nos en el pla d’estudis d’aquest Màster, considero que abasta tots els àmbits de la comunicació sota un enfocament predominantment pràctic, en el qual es plantegen, a manera de “reptes”, projectes en els quals poder demostrar l’assimilació de l’ensenyament, de la pròpia creativitat i de l’habilitat comunicativa. En aquest aspecte, el feedback permanent per part del professorat constitueix, sens dubte, un gran estímul i possibilita l’assimilació de nous conceptes de manera dinàmica i instructiva.

Respecte al meu primer semestre, destacaria, per damunt fins i tot de la immersió en la matèria objecte d’estudi, l’ensenyament basat en una perfecta combinació entre coneixement, desenvolupament de planificació estratègica i foment de la creativitat, elements fonamentals de les habilitats i capacitats que jo busco.