La UOC i CPEN promouen la formació en salut femenina en el marc de la nova especialització de Fisiologia i Estils de Vida Saludable de la Dona

07/10/2021
Foto: Pixabay en Pexels.

Professionals de l’equip d’endocrinologia i nutrició de CPEN impartiran assignatures del programa formatiu com a professorat docent col·laborador

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i Cuatrecasas Peitx Endocrinologia i Nutrició (CPEN) han signat un acord de col·laboració per impulsar la nova especialització de Fisiologia i Estils de Vida Saludable de la Dona, un programa formatiu que començarà el 20 d’octubre i que permetrà a l’estudiantat millorar les seves competències en salut femenina.

“Actualment la influència de l’estil de vida en la salut de les dones continua essent una assignatura pendent en la formació específica de professionals de la salut i de la comunicació”, explica Marta Massip Salcedo, professora dels Estudis de Ciències de Salut de la UOC i directora del nou programa. “L’objectiu de la nostra especialització és promoure una visió clara de la fisiologia femenina, del cicle menstrual i de les seves alteracions més habituals, a més d’aprofundir en els factors que afecten directament la salut de les dones”, afegeix.

Actualment la influència de l’estil de vida en la salut de les dones continua essent una assignatura pendent en la formació específica de professionals de la salut i de la comunicació.

D’aquesta manera, en el marc d’aquest acord, CPEN col·laborarà amb la UOC en l’elaboració de materials del programa formatiu i mitjançant la participació del seu personal com a professorat docent col·laborador en algunes matèries del pla d’estudis. Així, doncs, l’equip d’endocrinologia i nutrició de CPEN —format pel Dr. Guillem Cuatrecasas, la Dra. Mònica Peitx, Olga Rossell, Laura Pajares i Marc Aguilar— impartirà les assignatures de la formació en aquest àmbit.

L’especialització de Fisiologia i Estils de Vida Saludable de la Dona, adreçada a graduats i graduades en Medicina, Farmàcia, Fisioteràpia, Infermeria, Nutrició, Màrqueting i Periodisme, permetrà que l’estudiantat pugui adquirir coneixements sobre els efectes que tenen alguns factors, com ara la nutrició o l’exposició a tòxics, en la qualitat de vida de les dones. A més, permetrà entendre la importància de promoure hàbits de vida saludable entre el col·lectiu femení.