Martí i Pol i Roda de Ter: III Trobada de Llengua i Literatura Catalanes a la UOC.

21 de gener de 2013

El proper 23 de febrer els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC organitzen la III Trobada de les titulacions Llengua i Literatura Catalanes i Filologia Catalana. Aquesta jornada, que aplega estudiants (actuals i de nova incorporació), llicenciats i graduats, tutors, consultors i professors propis, se centra enguany en la figura del poeta Miquel Martí i Pol. Per tal de conèixer millor la seva vida i la seva obra ens desplaçarem a la vila de Roda de Ter, on va néixer i residir tota la vida.

La jornada es desenvoluparà en dues parts: en la primera, visitarem aquells espais de Roda de Ter que tenen relació amb Martí i Pol i la seva obra literària. Conduirà la ruta Ramon Martí, germà del poeta i rapsode; en la segona part, visitarem l’Espai Miquel Martí i Pol i assistirem a les conferències i presentacions.

El programa detallat és el següent:

9.30 h           Ruta literària i lectura de poemes de Miquel Martí i Pol, a càrrec de Ramon Martí i Pol

Punt de trobada: Plaça Major de Roda de Ter

La ruta acabarà al vestíbul del Teatre Eliseu i la Biblioteca Bac de Roda, on es desenvoluparà la resta de la jornada.

11.00 h           Cafè i visita: L’Espai Miquel Martí i Pol i el llegat del poeta

12.00 h          Miquel Martí i Pol (1929-2003). Intervencions dels professors Jaume Subirana i Roger Canadell (UOC)

13.00 h          Presentació dels millors treballs finals de carrera de 2012

14.30 h          Dinar col·lectiu -Restaurant Colomer (Can Janot) de Tavèrnoles

Organitza:

Programa de Llengua i Literatura Catalanes / Filologia Catalana

Estudis d’Arts i Humanitats

Comissió d’Estudis / Representants dels estudiants

Col·laboren:

Ajuntament de Roda de Ter

Biblioteca Bac de Roda

Fundació Miquel Martí i Pol

Seus de la Trobada:

– Carrers de Roda de Ter. La visita s’iniciarà a la Plaça Major.

– Biblioteca Bac de Roda / Teatre Eliseu

C/ Bac de Roda, 1 bis 08510 Roda de Ter

Els desplaçaments s’hauran de fer en cotxe particular, ja que no hi ha bones combinacions de transport públic. Qui no consideri convenient d’assistir a la ruta literària pot dirigir-se directament a la sala on, a partir de les 11 h, es desenvoluparà la segona part de la jornada.

L’assistència és gratuïta, però cal que empleneu el formulari d’inscripció.

Els estudiants i llicenciats, per a informació i reserves per al dinar, cal que escriviu a: msogues@uoc.edu

La data límit d’inscripció és el dia 15 de febrer.

Blog del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC.
Etiquetes