Llegeix en companyia amb el club de lectura CEL

08/10/2021

Més de mig centenar de persones s’han unit a l’espai virtual de lectura col·lectiva, un club de lectura transversal i obert a totes les persones que treballem a la UOC. T’animes a participar-hi?

Aquesta iniciativa dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, en col·laboració amb Nous Projectes, vol facilitar noves maneres de relacionar-se en el marc de la Nova Manera de Treballar i impulsar la lectura col·lectiva. “Esperem que el CEL també ens ajudi a recuperar part del contacte més proper que hem perdut el darrer any. La UOC es mou cap a una nova manera de treballar, i quina millor manera de fer-ho que amb la lectura, i en bona companyia!”, declara l’organització. També afirma que “és un projecte que encetem amb molta il·lusió i que ens ha de permetre compartir un dels grans plaers de la nostra vida: la lectura”.

Com funciona el club de lectura?

El CEL té un format híbrid, asíncron i síncron, que es desenvolupa a través de diferents línies de debat al llarg d’un mes. Cada sessió se centra en una obra literària que acorden prèviament les persones que hi participen, que s’hi han d’inscriure mitjançant Google Groups la darrera setmana del mes.

La primera part es duu a terme les tres primeres setmanes de cada mes mitjançant una eina de comunicació asíncrona. La fase síncrona, que té lloc el darrer dijous de cada mes, es desenvolupa mitjançant una eina de videoconferència (ara per ara, Google Meet). Tanmateix, l’organització no descarta que, a vegades, la fase síncrona es faci en format híbrid per tal de facilitar la participació, tant la presencial com la virtual.

El dia i l’hora acordats, les persones que ho volen comenten conjuntament i de manera estructurada l’obra gràcies a la moderació i la dinamització d’un dels membres del CEL. Es pot convidar a la trobada persones expertes en el tema del llibre, o fins i tot l’autor o l’autora, per tal d’enriquir la lectura amb noves visions.

La primera trobada síncrona del club de lectura, per exemple, va ser dinamitzada per Esteve Plantada, poeta, periodista cultural, crític de cinema i professor del màster de Periodisme Literari de la Universitat Autònoma de Barcelona i del Laboratori de Lletres. Tal com es va anunciar al programa de l’equip propi A l’estiu, la UOC en viu!, la novel·la del mes de setembre va ser Frankissstein, de Jeanette Winterson, que va acompanyar els i les participants durant les vacances d’estiu i va generar bones reflexions i un interessant debat.

La propera trobada, amb Carlota Gurt

Al final de la sessió síncrona celebrada el 30 de setembre es va revelar que la lectura més votada per comentar durant el mes d’octubre havia estat Sola, de Carlota Gurt, alumni de la UOC. La data fixada per a la trobada síncrona és dijous, 28 d’octubre, de 15.00 a 16.30 h (CET).

Si t’agrada llegir i tens ganes de passar una bona estona amb els teus companys i companyes, inscriu-te al CEL!