El bosc de la UOC ja té més de 300 arbres. Encara hi pots plantar el teu!

13/05/2022

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, i en el marc de les polítiques sostenibles impulsades per l’Agenda 2030, la UOC va regalar a tot l’equip propi l’opció de poder plantar un arbre en un racó del món. A hores d’ara ja en tenim 327, i en falten 173 per arribar a la fita dels 500. Ajuda’ns a crear el bosc de la UOC i planta el teu!

A continuació, t’expliquem com fer-ho. Afanya’t, que encara hi ets a temps!

Entra al bosc de la UOC i escull un arbre, simplement registrant-te i introduint el codi VXWYV9UZ3S, o fent clic en aquest enllaç.

Una vegada hagis plantat el teu arbre, això no s’acaba aquí! Es generarà un diari personalitzat a la mateixa plataforma, Treedom, i, per correu electrònic, podràs seguir la història del teu arbre, amb moltes curiositats sobre l’espècie, la comunitat de l’agricultor i els efectes socioeconòmics que té l’acció, així com una imatge de l’arbre mateix quan es planti.

Una iniciativa solidària per la conscienciació mediambiental

El bosc de la UOC és una iniciativa solidària per sensibilitzar l’equip propi sobre les polítiques mediambientals. “Des del Consell d’Universitat ja fa anys que es prioritza potenciar la consciència mediambiental i pal·liar la petjada de carboni que genera la nostra comunitat, i aquesta iniciativa institucional n’és un clar exemple”, explicava Pol Boada, de l’Escola de Doctorat, al programa La UOC en viu!, on va detallar-nos en què consistia el projecte.

El principal objectiu, però, no és pal·liar aquesta petjada que generem de manera directa i indirecta, sinó conscienciar i sensibilitzar a tot l’equip propi: cal ser conscients de la problemàtica mediambiental amb què el nostre planeta s’enfronta avui dia.

A més, aquest projecte comporta diversos beneficis, sobretot per a la comunitat local on es planta l’arbre, com ara l’augment dels ingressos gràcies a l’agricultura, l’increment de la sobirania alimentària de les comunitats i la millora de la biodiversitat local.

Si tens cap dubte sobre aquesta iniciativa, pots contactar amb l’Oficina de Coordinació d’Activitats i Protocol.

La UOC, compromesa amb el medi ambient

A banda d’aquesta acció de sensibilització, la Universitat promou altres polítiques i accions de pal·liació climàtica, les quals s’impulsen dins l’eix de sostenibilitat del nou Pla estratègic. A més, l’any passat vam signar els compromisos climàtics de la Generalitat, amb l’objectiu d’aconseguir una emissió neutra en carboni abans del 2050.