Descobreix com s’ha gestat ‘La UOC en viu!’ més participativa

05/05/2022

El passat dijous 28 d’abril vam poder gaudir d’una nova edició de La UOC en viu!, un espai per retrobar-nos, de forma virtual, amb tot l’equip propi. En aquesta ocasió, els fils conductors del programa van ser la Nova Manera de Treballar, el 25è. aniversari de la UOC i Sant Jordi.

El programa va ser seguit per més de 470 persones en directe. Si te’l vas perdre, però, no dubtis a recuperar-lo: el trobaràs penjat a l’enllaç de YouTube, on tens l’opció de veure’l amb subtítols en castellà.

Durant la hora que va durar el programa de La UOC en viu! vam poder gaudir d’entrevistes amb persones de l’equip propi, virtuals i presencials, i posar en valor la Universitat i les seves accions educatives, socials i culturals. A més, també vam repartir premis entre els guanyadors i guanyadores dels concursos de Sant Jordi!

Però aquesta edició va ser molt especial per a nosaltres… i és que, contràriament a les edicions anteriors, en aquest cas la producció es va fer exclusivament des del mateix equip propi! Tot un repte per a l’equip de Comunicació Corporativa, que va assumir la responsabilitat d’impulsar i fer efectiu aquest projecte amb una enorme il·lusió (i uns quants nervis).

El com-s’ha-fet va començar setmanes abans de l’emissió del programa impulsat per l’equip de Comunicació Corporativa en col·laboració amb l’Àrea de Persones. Per exemple, la conceptualització del programa, la producció i la crida a la participació per part de l’equip propi (presentadors, presentadores, entrevistats i entrevistades) la van dur a terme la Susana Calvo, la Gemma Ustrell i la Joana Grau des de l’Àrea de Comunicació amb l’ajuda d’altres àrees com Serveis Generals. El guió fou encarregat a Ferran Padilla; i la recopilació i l’edició de part del material audiovisual que vam poder veure durant el programa ens la va preparar en Ramon Martínez (Àrea de Comunicació). D’altra banda, Elisenda Soriguera, de l’Àrea de Comunicació, va encarregar-se de la regidoria del programa perquè tot sortís rodat! I, finalment, també es van obrir els concursos de Sant Jordi: el de citacions i el #UOCBookFace, i se’n va escollir els guanyadors i guanyadores un cop valorades totes les opcions. Tota una feina d’equip que va culminar amb l’èxit de l’emissió del programa el dia 28!

Presentadors i presentadores: una peça clau!

En aquesta edició l’equip propi va agafar més protagonisme que mai i des de producció també es va decidir fer una crida per seleccionar presentadors i presentadores de la casa. Encara no saps qui són? No dubtis a conèixer-los aquí!

I quant de talent hi ha a la UOC! Amb molta implicació i professionalitat, l’Andrés i la Vanesa van dur la batuta del programa, entrevistant els nostres convidats i convidades, tant presencialment com virtualment.

Per altra banda, la Cristina ens va fer de reportera i ens va ensenyar els nous espais del 22@ i de Can Jaumandreu. I l’Anna i en Rafel van aconseguir aportar un toc d’humor únic al programa que de ben segur us va treure a tots i totes un somriure ben gran.

L’experiència ha estat plenament satisfactòria per a tothom que hi va participar: l’Andrés ens comenta que ja té la fotografia d’en Ruski al seu menjador i que la seva filla n’hi demana un! La Cristina s’ha aficionat al micròfon i el Rafel ja vol fer més gags amb motiu de la fi del curs. Tot i els nervis inicials perquè tot sortís bé, la Vanesa i l’Anna ens expliquen que “ha estat un plaer formar part d’aquest projecte!”.

I esperem que així ho senti tothom que n’ha format part! Presentadors, presentadores, entrevistats i entrevistades, equip de producció i realització i sobretot, vosaltres, uoquis, sense els quals aquest programa no hagués estat possible. Si no l’has vist, recorda que encara ets a temps de recuperar-lo: et deixem aquí l’enllaç.

T’esperem a la propera edició de La UOC en viu!