Com ens està afectant el confinament pel coronavirus?

28/04/2020

El gener vam començar a sentir a les notícies la paraula coronavirus. I, malgrat les advertències i les notícies que arribaven de la Xina, no ens imaginàvem que el món sencer acabaria immers en una pandèmia, la pitjor dels darrers cent anys.

El 14 de març el Govern espanyol va decretar l’estat d’alarma. I així va començar el confinament, una situació excepcional que ha traspassat tots els nivells i que d’una manera o altra està afectant a tothom.

Des de la UOC s’han posat en marxa dues iniciatives per mesurar els efectes del confinament. Continua llegint perquè potser t’interessa participar-hi!

Confinament i dolor físic

Tens mal d’esquena? O altres dolors crònics recurrents? El grup de recerca eHealth Lab ha llançat una enquesta per mesurar com el confinament afecta el dolor físic.

L’enquesta té una durada de 15 minuts, és anònima i confidencial, i la pots respondre fins al 9 de maig.

Aquesta iniciativa ha estat impulsada per Rubén Nieto i Beatriz Sora, investigadors del grup de recerca eHealth Lab i professors dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació; la psicòloga clínica Rebeca Pardo, investigadora i professora de la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR), i Juan Vicente Luciano Devis i Albert Feliu-Soler, investigadors de l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu.

Estudi internacional sobre confinament i parella

Tens una relació de parella? En cas afirmatiu, et convidem a participar en l’estudi internacional que el grup de recerca Sistema de Justícia Penal (VICRIM) duu a terme per analitzar en quina mesura aquesta situació influeix sobre la convivència en parella i familiar.

L’enquesta té una durada de 10 minuts, és anònima i confidencial, i la pots respondre durant les properes dues setmanes.

Impulsat per Josep Maria Tamarit, catedràtic de Dret Penal, i Alazne Aizpitarte, doctora en Psicologia i investigadora de la UOC, l’objectiu de l’estudi és conèixer si realment han augmentat la violència i els conflictes entre les parelles durant el confinament, de quina mena de violència es tracta i quines en són les causes.