Professors del #masterComUOC presenten comunicacions al XIV Congreso Internacional de Investigación en Relaciones Públicas

30 abril, 2019

Els darrers 22, 23 i 24 d’abril, ha tingut lloc el XIV Congrés Internacional d’Investigació en Relacions Públiques 2019, un congrés que vol representar i recollir any rere any l’evolució de la investigació i l’ensenyament en aquesta disciplina, tant en l’àmbit espanyol com internacional. Especialment en el continent llatinoamericà. El congrés s’ha celebrat per primera vegada al Campus de Ponta Delgada de la Universitat de les Azores, Portugal. La temàtica del congrés aquest any era “Les Relacions Públiques Avançades”.

L’Associació d’Investigadors de les Relacions Públiques (AIRP), és una entitat cultural i científica d’àmbit estatal que es funda l’any 2004 amb l’objectiu principal de promoure la investigació, l’ensenyament i el debat entorn de les Relacions Públiques.

El congrés d’enguany ha estat el més exitós celebrat fins al moment, tant pel nombre de participants que s’ha compost per professionals investigadors de la disciplina de més de 10 països europeus i  llatinoamericans-, com pel nombre de treballs presentats que ha superat a les edicions anteriors.

En aquesta catorzena edició no ha faltat la representació dels acadèmics de la UOC, ja que  hi han participat diversos docents d’assignatures del Màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, tant professors responsables (PRA), professors col·laboradors com directors de Treballs Finals de Màster (TFM).

A continuació trobareu un recull dels diferents docents del màster de la UOC i els noms de les comunicacions que han presentat al congrés.

La directora de TFMs Dra. Patricia Coll (@patriciacoll), ha presentat juntament amb el catedràtic Josep Lluís Micó:  Las Relaciones Públicas en la estrategia de “Growth Hacking” de la comunicación de las marcas nativas digitales, los casos de estudio de Wallapop, Westwing y Fotocasa.

El Dr. Francisco Lorenzo Solà, també director de TFMs del màster ha presentat el treball: Presencia de la discapacidad intelectual. La responsabilidad en la agenda de los medios y en la agenda política. Juntament amb la Dra. Carmen Carretón Ballester i  Ana María Rosser Limañana.

La professora col·laboradora de l’assignatura Protocol Empreserial, Dra. Maria Teresa Otero Alvarado ha presenta amb la Dra. Marta Pulido Polo: Estrategia y técnicas comunicativas en la batalla de la opinión pública: relaciones públicas, ceremonial y protocolo en las tres inauguraciones del canal de Suez.

El Dr. Francisco Javier Paniagua (@FrancisPaniagua), professor de l’assignatura Habilitats Directives, Lideratge i Formació de Portaveus, ha presentat juntament amb Ariadna Graciela Segura Mariño el treball de : Las marcas gráficas, intangibles de la identidad e imagen de las universidades ecuatorianas.

El professor col·laborador de l’assignatura Comunicació Estratègica i Creativa en les Organitzacions, el Dr. Marc Compte Pujol ha presentat: Los masters propios en comunicación, relaciones públicas y comunicación corporativa del sistema universitario español (2018/2019). Juntament amb la Dra. Kathy Matilla i el Dr. Joan Cuenca-Fontbona (@CuencaJoan), tots dos autors de materials docents del màster.

La Dra. Ileana Zeler (@ILeana_Iz), qui havia estat professora col·laboradora de l’assignatura Comunicació Estratègica i Creativa en les Organitzacions, juntament amb la Dra. Andrea Oliveira, qui va ser també professora col·laboradora del màster (en l’assignatura de Comunicació Política i de Risc han presentat el projecte: ¿Qué saben los universitarios sobre la representación estudiantil? Un estudio desde la perspectiva de las Relaciones Públicas, de la qual també ha participat Hajar El Mansouri.

La Dr. Andrea Oliveira, va presentar també un segon treball juntament amb Nora Balagué i la Dra. Assumpció Huertas Roig sobre: La gestión de la comunicación ce crisis de las organizaciones de márketing de los destinos tras atentados terroristas ¿Un enfoque desde las Relaciones Públicas?

El que havia sigut professor de l’assignatura de Protocol Oficial, el Dr. Salvador Hernández, juntament amb Mari Carmen Martínez García, presentà: El protocolo oficial en España. Divergencias en la clasificación de actos oficiales entre los teóricos del protocolo y los profesionales de los ayuntamientos españoles de más de 15.000 habitantes.

Per últim, la directora acadèmica del Màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC, la Dra. Elisenda Estanyol va presentar la comunicació: Tendencias en responsabilidad social corporativa (RSC): análisis de las campañas más premiadas en 2018 en certámenes internacionales.

En general, el missatge que ha persistit durant el congrés és el d’avenç en el reconeixement de les Relacions Públiques al país, ja que cada vegada són més els professionals formats en aquesta disciplina i les empreses que els tenen en compte.

La següent cita del congrés i que representarà la XV edició, tindrà lloc al Campus de Jerez de la Universitat de Cádiz (Andalusia) la pròxima primavera de 2020.