Trio La Vida, prevenció del suïcidi amb Alba Pérez | Podcast Parenthesis

6 febrer, 2024
Imagen promocional de Trio La Vida Imagen promocional de Trio La Vida

En el darrer episodi del pòdcast Parenthesis dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, ens sumem a les jornades Trio la vida. Una iniciativa del Pla director de salut mental i addiccions del Departament de Salut, amb la col·laboració de les universitats de Catalunya, que es planteja com un conjunt d’actes relacionats amb la prevenció del suïcidi i la promoció de la salut mental a l’àmbit universitari. La campanya té una exposició que permet escoltar testimonis via telefònica i que també té la versió digital.

A Catalunya es van suïcidar l’any 2022 607 persones. El suïcidi és la primera causa de mort entre la població jove i a l’Estat espanyol parlem de gairebé 4.100 morts anuals. Amb aquestes xifres alarmants la conversa amb la professora Alba Pérez González, dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, vol posar de manifest el context i l’alerta, per conscienciar i també actuar.

El suïcidi és multifactorial, encara té associat força estigma i tabú com la salut mental, però no està exclusivament en mans dels professionals de la salut, i per això també parlem de quin paper podem tenir com a amics, parella, companys… Entre altres temes, analitzem el servei del telèfon 061 i fem un repàs a la resta d’activitats que la UOC ha programat per als pròxims dies en el marc de Trio la Vida, disponibles en aquest enllaç.

Podeu escoltar el pòdcast a les plataformes habituals: