Núria Llop: L’avantatge de la UOC és que pots personalitzar el pla d’estudis

8 novembre, 2022
Núria Llop Núria Llop

Entrevistem a Núria Llop, alumna del Màster universitari de Comunicació corporativa, protocol i esdeveniments de la UOC, per conèixer la seva experiència en primera persona amb aquest màster.

Ens pots descriure, breument, la teva trajectòria acadèmica i laboral?

Un cop finalitzats els estudis obligatoris i el Batxillerat vaig començar el Grau en Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona. L’any 2015 em vaig graduar i llavors tenia clar que volia posar en pràctica tots els coneixements apresos en el grau, i que necessitava una pausa per estudiar. Fins aquell moment ja havia fet pràctiques a mitjans locals com Olot Televisió i Radio Olot, i també pràctiques del grau, a TV3. Això em va ajudar per començar a treballar a un altre mitjà local de la ciutat on visc, concretament, el setmanari La Comarca d’Olot. Durant sis anys he treballat com a redactora i també m’he encarregat de coordinar l’equip de redacció, en col·laboració estreta amb la resta de departaments: administració, publicitat, disseny i maquetació, esports i direcció entre d’altres. Ha estat una experiència molt gratificant i enriquidora, que també m’ha permès presentar alguns actes de la comarca i entrevistar persones destacades a diferents àmbits.

Què et va portar a estudiar el Màster universitari de Comunicació corporativa, protocol i esdeveniments de la UOC?

Com he comentat, quan vaig començar el grau tenia clar que volia treballar, però amb el pensament més endavant de fer un màster o postgrau en algun tema que m’interessés. Aleshores, el pla d’estudis de Comunicació Audiovisual no tenia cap assignatura sobre comunicació corporativa i, uns anys més tard, veient l’interès creixent d’aquesta branca vaig optar per començar el Màster universitari de Comunicació corporativa, protocol i esdeveniments de la UOC. Això va passar el setembre del 2018.

Em va convèncer el fet que el pla d’estudis d’aquest màster no constava d’exàmens sinó de feines i que la formació en línia em permetia combinar-ho amb la feina a temps complet. Com que només disposava dels caps de setmana per dedicar-me al màster ho he fet en tres anys. L’avantatge de la UOC és que podeu personalitzar el pla d’estudis segons les vostres necessitats.

Fotografia de ‘Ketut Subiyanto‘,de Pexels.

En què va consistir el teu Treball Final de Màster (TFM) i què et va fer escollir-lo?

Em semblava que la millor manera de posar en pràctica tots els coneixements apresos durant la realització del màster era amb la confecció d’un Pla de Comunicació, un document estratègic que sintetitza les accions a desenvolupar comunicativament, com bé diu la paraula. També em cridava molt l’atenció l’organització desdeveniments, però finalment em vaig decidir pel Pla de Comunicació. Una excompanya del grau ha format una agència de comunicació i m’hi vaig posar en contacte per si podia desenvolupar un Pla per a algun projecte que tingués sobre la taula. Així m’assegurava que la feina feta tindria una aplicació real i, per tant, la responsabilitat era més gran.

Com han incidit els teus estudis a la UOC a la teva carrera professional?

Com he comentat, durant sis anys m’he dedicat al sector periodístic i amb la realització del màster tenia ganes de tastar una altra branca de la comunicació: la corporativa. En ple desenvolupament del TFM va sortir una oferta molt interessant en aquest àmbit a Olot: tècnica de comunicació de l’Espai Cràter, el nou centre de volcans. Vaig apuntar-me a la primera convocatòria i després de passar diverses proves vaig quedar primera. Així que vaig començar una nova feina, completament diferent de la que estava acostumada, però relacionada al 100% amb els estudis del màster. De fet, si no hagués cursat el màster m’hauria estat molt difícil superar especialment la prova pràctica, que consistia precisament a definir com faria un Pla de Comunicació per al projecte en qüestió.

Com et planteges el teu futur a curt termini?

De moment, aquest nou repte. És cert que, havent finalitzat el màster, ja estic pensant en noves línies de formació. He quedat molt satisfeta amb la UOC i em plantejo cursar, per exemple, estudis sobre màrqueting o social media.