De què tracten els 3 primers premis als millors treballs finals del #màsterComUOC?

18 desembre, 2018

El passat 29 de novembre va tenir lloc la cerimònia de lliurament dels premis als millors treballs finals de les titulacions oficials dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). El nou número de la revista COMeIN n’ha fet ressò amb un article redactat per la Dra. l’Elisenda Estanyol, la directora del màster universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.

El jurat del nostre màster va estar format per el Dr. Ferran Lalueza, la Dra. Mireia Montaña i la Dra. Sandra Martorell, professors del màster, i Óscar Iniesta, vicedegà de Relacions Públiques del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya. Avui, des del blog compartim un resum dels tres treballs guanyadors del concurs 2017-18, a més d’adjuntar el seu link a la Biblioteca O2 de la UOC, a on podreu descarregar i obrir l’arxiu complet dels treballs amb el segon i el primer premi.

Tercer premi:
Mou la Barcelona sostenible!  Pla de comunicació sobre Mobilitat a Barcelona, per l’alumna Claudia Martí (dirigit per la Dra. Cristina Aced)

El pla de comunicació sobre la mobilitat a Barcelona és un projecte d’interès que aborda la comunicació d’una entitat pública per al bé comú. El treball té en compte en tot moment la sensibilitat dels ciutadans, i parteix d’un bon anàlisi que ha permès definir estratègies i accions de comunicació creatives.

Segon premi:
Pla de comunicació de l’Arcos Centre Mèdic Integral, per l’alumna Marta Bacarisas (dirigit pel Dr. Xavier Carmaniu)

El pla de comunicació d’aquest treball està destinat a una pime del sector salut, l’Arcos Centre Mèdic Integral. La proposta pretén que l’entitat guanyi visibilitat i recolzament dels seus públics. A més, el pla també proposa una estratègia per que l’entitat aconsegueixi major diferenciació davant la competència, per redirigir la seva reputació i el seu reconeixement. Com a objectiu clau, el pla de comunicació realitzat per la Marta Bacarisas pretén reflectir la importància de la comunicació en entitats de tot tipus i aconseguir una diferenciació per l’Arcos Centre Mèdic Integral davant la seva competència presentant accions de relacions públiques concretes.

Primer premi:
Pla de comunicació interna per a l’oficina de Londres d’una empresa d’educació financera, per l’alumna  Núria Kearns (dirigit pel Dr. Manel Palencia-Lefler)

Aquest treball és un pla de comunicació interna per a l’oficina de Londres d’una empresa d’educació financera, anomenada l’Entitat, que ofereix cursos d’inversió en propietat. El propòsit central del projecte és la planificació estratègica del primer pla de Comunicació Interna per l’empresa. A partir d’un estudi real de les necessitats de l’Entitat es proposa una nova estratègia on s’obren nous canals bidireccionals i s’integra al màxim la comunicació; presentant informació d’interès als públics receptors per augmentar el seu compromís i, sobretot, la seva motivació. Les accions proposades tenen com a objectiu emfatitzar la implicació de l’Entitat i fomentar la participació i el feedback reconeixent la feina dels treballadors. Dins el mateix pla també s’ha aprofitat el 25è aniversari de l’Entitat per poder enfortir la cultura corporativa i sentiment de pertinença per part dels treballadors.

Font: Article revista ComeIn, “Es lliuren els premis 2017-18 als millors Treballs Finals del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments”

Consulta els millors TFMs del curs 2016-17 aquí