Lliurament de premis als millors Treballs Finals del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments

14 febrer, 2018
Fotografia d'una presentació a la UOC.

El passat 30 de novembre va tenir lloc la cerimònia de lliurament dels Premis als Millors Treballs Finals de les titulacions oficials dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

L’acte, que se celebrava per primera vegada però amb la intenció de convertir-se en una cita anual, va premiar als tres millors treballs de les titulacions del Grau d’Informació i Documentació, del Grau de Comunicació, del Màster en Gestió Estratègica de la Informació i del Coneixement, i del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.

La cerimònia va tenir lloc a la seu de Tibidabo de la universitat, i fou presentada per Patrick Urbano, director de vídeo i professor de Periodisme i mitjans digitals de la UOC, i Ana Isabel Bernal, periodista i professora de la UOC. Després de la benvinguda a càrrec del director dels Estudis, Jordi Sánchez-Navarro, l’acte va comptar amb la participació d’Àngel Sala, director del Sitges-festival internacional de cinema fantàstic de Catalunya des de l’any 2001, qui va exercir de padrí d’aquesta primera edició dels premis.

Pel que fa al jurat, en el cas del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, van formar-ne part en Ferran Lalueza, professor de la titulació i qui compta amb una dilatada experiència professional en l’àmbit de la Comunicació Corporativa, i Glòria Almirall, directora de l’oficina de Barcelona de l’agència internacional de comunicació i relacions públiques Weber Shandwick. El jurat fa va ser l’encarregat de dur a terme l’avaluació formal de les candidatures presentades atenent als criteris d’originalitat i innovació, qualitat del contingut i aspectes formals, aplicabilitat i rellevància dels resultats, i ètica i rigor acadèmic.

Una vegada analitzades les set candidatures que es van presentar, totes elles de la primera edició del màster (juliol de 2017), el tercer premi es va lliurar a Jennifer López Ávila, pel seu treball titulat Plan de producción del Festival Girardot te quiero ecològica, dirigit per Julia Gil sota la modalitat pràctico-professionalitzadora. El jurat en va destacar la demostració de l’aplicabilitat dels coneixements adquirits en el màster.

El segon premi va atorgar-se-li a Pablo Hinojosa pel seu treball final Plan de Comunicación para la ONG Córdoba Acoge, dirigit per Patrícia Coll també sota la modalitat pràctico-professionalitzadora. El treball realitzava una proposta de comunicació per a aquesta organització que es dedica a atendre a persones immigrants en situació de vulnerabilitat. El jurat va subratllar l’originalitat i aplicabilitat pràctica de la proposta realitzada per l’alumne, que incorporava tàctiques com la publicity, la realització de campanyes amb influencers, l’ús d’eines online i les relacions amb la comunitat i els mitjans de comunicació.

Finalment, el primer premi fou per a Lorena Guillén pel seu treball titulat Evolución del uso de los medios sociales en los hospitales españoles: análisis descriptivo de adopción y utilización, dirigit per M. Reyes León Vergara sota la modalitat dissertació-investigació empírica. L’objectiu principal del treball era descriure l’adopció i utilització de les xarxes socials per part dels hospitals espanyols, emmarcant ambdós conceptes en la subdisciplina de medició i avaluació de les relacions públiques i vinculant-les amb la tipologia de resultats output. El jurat en va destacar els elevats i meritoris estàndards de rigor metodològic i acadèmic del treball.

El treball final de màster pretén que l’estudiant sigui capaç d’integrar els coneixements i competències que ha adquirit al llarg de la titulació, així com acreditar que disposa de les habilitats adequades per a la seva utilització en un entorn acadèmic o professional.

El Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC està orientat a capacitar els alumnes per a l’exercici professional de la comunicació en empreses i institucions. Aquest programa aporta a l’alumnat les competències per a dissenyar, executar i avaluar projectes de comunicació corporativa. El màster també prepara els alumnes per a l’organització d’actes institucionals i d’empresa, i dóna els coneixements per a aplicar la normativa protocol·lària.

Podeu trobar les bases dels premis aquí.

Artícle publicat anteriorment a COMeIN per l’Elisenda Estanyol, directora del Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.