10 eines per un Community Manager

24 gener, 2022
pexels-lisa-fotios-1092644 Imagen de Lisa Fotios – Pexels.

El perfil del Community Manager és cada vegada més multifuncional: conèixer a la teva comunitat, fer escolta activa, crear contingut per a publicar, mesurar les teves publicacions… Si ets Community Manager, o vols ser-ho, seràs més eficient com més bé coneguis i manegis eines de gestió de xarxes socials.

Sovint costa trobar les eines adequades, però en aquest blog t’ho posem molt fàcil. Compartim les millors eines per a un Community Manager, de la mà de Javier Leiva, professor col·laborador del Màster universitari en Mitjà social: Gestió i Estratègia de la UOC.

1. Hootsuite

Aquesta plataforma de gestió de xarxes socials permet integrar múltiples comptes i perfils per a la publicació, monitoratge i anàlisi de continguts. Inclou eines avançades com la programació de continguts en gran volum, la gestió per part d’equips o la integració d’aplicacions que afegeixen funcionalitats extra.

2. Feedly

Community Manager trabajando con imágenes.
Imagen de Pixabay

Vols estar al dia de totes les publicacions del teu àmbit? Feedly és un agregador de continguts mitjançant el qual el Community Manager pot centralitzar la recepció de gairebé tota la informació rellevant necessària per a estar al dia, identificar noves oportunitats i amenaces per als seus projectes, així com generar nous continguts a publicar posteriorment en blogs, xarxes socials, newsletters, etc.

3. Infogram

Amb aquesta plataforma podràs crear contingut gràfic de diversa tipologia, destacant les infografies, contingut interactiu i els mapes. La seva corba d’aprenentatge és molt curta i habilita al professional en Community Management per a produir continguts atractius visualment de manera senzilla.

4. Google Drawings

Aquesta eina de dibuix pot ser utilitzada en solitari o al costat d’una altra eina de Google Workspace (com els fulls de càlcul, per exemple). Podràs generar gràfics de grandàries estàndard o personalitzades i combinar imatges i capes de manera molt senzilla. Un ús molt útil pot ser la generació de plantilles per a la publicació de continguts en Instagram o Twitter, entre altres.

5. Talkwalker Alerts

Generador d’alertes de cerca especialitzat en contingut en mitjans socials. Permet al Community Manager recuperar el contingut de les alertes via correu electrònic o mitjançant RSS a través d’un agregador com Feedly. A més de cerques temàtiques, és molt útil per a monitorar la reputació en línia a través d’alertes a esments de les mateixes marques.

6. Reddit

Imagen con un grafiti referente al "me gusta" de Instagram.
Imagen de Karsten Winegeart – Unsplash

Es tracta d’una comunitat de comunitats extraordinàriament activa. Conté milers de subreddits (denominació d’una comunitat específica en la plataforma) i cada dia es publiquen gran quantitat de nous fils de contingut, la visibilitat del qual va lligada a la valoració de la mateixa comunitat. És una excel·lent eina per a detectar tendències i recaptar recursos de cara a la creació de contingut propi.

7. Google Analytics

És l’eina de gestió i monitoratge d’estadístiques web més usada en el mercat. Inclou visualitzacions i informes genèrics molt potents que ofereixen gran quantitat d’informació valuosa per a l’avaluació del compliment d’objectius lligats a trànsit en llocs web, i permet també la creació de noves plantilles d’anàlisis personalitzades. Les dades que ofereix inclouen els accessos des de mitjans socials o paraules clau de cerca, entre altres.

8. Google Sheets

Aquesta eina de fulls de càlcul és útil per al Community Manager per a la recollida, tractament i anàlisi posterior de tota mena de dades. Permet la generació de gràfics de diferent naturalesa que poden després ser exportats com a tal o portats a una altra eina de disseny gràfic (com Google Drawings) per al seu enriquiment.

9. Tableau

Si necessites una eina per a mesurar, no busquis més. Tableau és molt potent per a la recollida, tractament, visualització i anàlisi de dades. Pot ser utilitzada de manera interna per a l’anàlisi i seguiment del compliment d’objectius, per exemple, però també com a eina de difusió de productes informatius propis d’alt valor.

10. Mailchimp

Es tracta d’una eina de gestió de llistes de contactes i enviament de newsletters, entre altres tipus de continguts. Ofereix grans possibilitats en la gestió i segmentació de contactes, en la generació de tota mena de plantilles de continguts, així com en la programació de processos automàtics de generació de leads i fidelització del subscriptor.

Amb aquesta selecció, tindràs totes les eines per ser un Community Manager eficient i organitzat.

Autors / Autores
Consultor i formador d'estratègia en social media i reputació online des de fa 15 anys, és col·laborador de la UOC des de 2013 i està actualment vinculat al Màster Universitari de Social Media: Gestió i Estratègia. Treballa al St Charles Health System i al Camp Fire Central Oregon (ambdós a Oregon, Estats Units), on desenvolupa funcions relacionades amb la comunicació digital, entre d'altres. És autor de Gestión de la reputación online i co-autor de El content curator, tots dos de l'Editorial UOC.