Transferència del coneixement — 2013

3 febrer, 2018

2013

Seminari internacional: Joan Miró al segle XXI: l’artista i la figura històrica (7 i 8 de novembre de 2013, Fundació Joan Miró, Barcelona). Amb el patrocini del Programa Internationalization at Home de l’Obra Social “la Caixa”.

premsa-a-toute-epreuve-19-difusió recerca miro

L’objectiu principal d’aquest primer seminari va ser reunir a Barcelona a alguns dels màxims experts nacionals i internacionals en la figura i l’obra de Joan Miró, que poguessin assessorar acadèmicament el disseny d’un nou programa de postgrau de la UOC, així com fomentar la investigació sobre Joan Miró amb la creació de l’anomenat International Miró Research Group.

L’activitat que es va dur a terme en aquest seminari es va dividir en:

• Una jornada de treball interna, tancada al públic, amb la definició del Pla d’Estudis i les assignatures del postgrau en Estudis Mironians, així com de les necessitats i objectius del Grup de Recerca, entre els quals l’edició anual d’una publicació que recollís els resultats de les investigacions de l’esmentat grup. El primer número de la dita publicació, que es acordar anomenar Miró Documents, es va dedicar íntegrament a l’exposició “De Miró a Barcelona”
(primavera 2014)
  • Una sessió oberta al públic i gratuïta, amb tres conferències al voltant de com
es va produir el pas de Joan Miró d’artista contemporani a figura històrica:
  • Robert Lubar Messeri, professor de Belles Arts al Institute of Fine Arts de la New York University, va presentar en català la ponència Joan Miró, del present al passat.
  • Christopher Green, catedràtic emèrit d’història de l’art al Courtauld Institute of Art de Londres, va fer la seva presentació en anglès sobre Miró after 1950: The Author and the Original.

seminari-int-7-nov-13-1-catedra-miro

• Rémi Labrusse, professor d’art contemporani a la Université Paris Ouest – Nanterre La Défense, va exposar en francès The Contemporary Reception of Miró: Questions and Contradictions.
Les conferències, d’uns 30 minuts de durada, van tenir lloc a la Biblioteca de la Fundació Joan Miró de Barcelona i van tenir una molt bona acollida, atès que hi van assistir una cinquantena de persones.