PROPER SEMINARI: Com significa(r) el gènere? Propostes i connexions de gènere en els programes electorals de Vox i CUP (2012-2021)

1 setembre, 2021

El pròxim 6 de setembre de 2021 (16h-18h) tindrà lloc el seminari “Com significa(r) el gènere? Propostes i connexions de gènere en els programes electorals de Vox i la CUP (2012-2021)” a càrrec de l’Alexandre Pichel-Vázquez (membre de MEDUSA i investigador predoctoral de la UOC).

El seminari té l’objectiu d’explorar i reconstruir els camins discursius i afectius que empren l’extrema dreta espanyola (Vox) i l’esquerre independentista catalana (CUP) per a definir la seva política sexual i de gènere en els seus programes electorals. A través de l’anàlisi de xarxes textuals i de l’anàlisi del discurs, es rastrejaran els significats dels discursos de/sobre gènere en els programes polítics, així com les seves possibles connexions afectives.

Els resultats presentats en aquest seminari parteixen del treball de recerca realitzat per al projecte de tesi doctoral de l’Alexandre Pichel-Vázquez titulat Cossos polítics: Gènere i emocions en la política espanyola. La tesi doctoral, dirigida per la Dra. Begonya Enguix Grau, se centra en l’assemblatge entre gènere, cossos i afectes en l’extrema dreta espanyola i l’esquerra independentista catalana i es troba finançada amb l’Ajuda del Programa de Formació de Professorat Universitari (Ref. FPU19/04981, Nov 2020-Oct 2023) del Ministeri d’Universitats del Govern d’Espanya.

Enllaç per a la sessió: https://meet.google.com/ivw-pheo-uwf