Men in Movement, V. Masculinitats i futurs viables

Conferència Internacional
29 de Setembre a l’1 d’Octubre, 2021
BARCELONA

Els temps actuals ens demanen que ens centrem en el present i que repensem el futur i les seves condicions de viabilitat. Quan vam començar a dissenyar la cinquena edició de “Homes en moviment”, pensàvem en abordar els desafiaments plantejats per la relació entre els homes i les masculinitats amb el nacionalisme, el medi ambient, els cossos i la sexualitat, i la decolonialitat. No sabíem que una pandèmia mundial faria encara més urgent la necessitat de pensar els nostres futurs.

Aquesta cinquena edició de la conferència internacional Homes en Moviment se celebrarà a Barcelona del 29 de Setembre a l’1 d’Octubre del 2021 amb el títol “MIM V: Masculinitats i futurs viables“. Aquest títol obre l’espai per diàlegs acadèmics i activistes socialment compromesos amb la viabilitat de la societat en què vivim actualment i el tipus de futur que prefigura. Com addició a les edicions anteriors, MIM V oferirà una convocatòria oberta a la presentació de comunicacions per millorar el diàleg entre participants. El programa també inclou cinc diàlegs entre dues oradorxs invitadxs per obrir la discussió general.

El programa inclou cinc diàlegs entre dues oradorxs invitadxs per obrir la discussió general.

El simposi online “Masculinity in times of change” (20 al 22 de setembre) organitzat per MASCNET és una activitat associada a la Conferència Men in Movement.

Aquesta edició d’Homes en Moviment s’estructura al voltant de cinc temes clau:

• les masculinitats d’avui
  • homes, masculinitats i nació
  • homes, masculinitats i medi ambient
  • el cos, les masculinitats i les sexualitats
  • les masculinitats decolonials crítiques

Aquesta edició ha estat possible gràcies al Instituto de la Mujer i la Universitat Oberta de Catalunya. L’esdeveniment també compta amb la col•laboració del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), de la Mascnet, Xarxa d’Investigació en Masculinitat, Sexe i Cultura Popular (Mascnet, Arts and Humanitites Research Council, GB), la Universitat de BarcelonaHomes Igualitaris -Ahige Catalunya, i el grup de recerca “MEDUSA: Gèneres en Transició. Masculinitats, Afectes, Cossos i Tecnociència“. Aquesta naturalesa plural i col•laborativa es reflecteix en l’estructura de l’esdeveniment.

Un dels nostres valors fonamentals és proporcionar un espai per al diàleg i el debat entre l’acadèmia i l’activisme, però també aspirem a construir ponts. Investigadorxs, activistes, treballadorxs socials, altres professionals, consultorxs, estudiants i persones interessades en la justícia de gènere, els problemes socials, i les masculinitats sou benvingudxs.

Sabem que aquests són temps incerts i que hi ha el risc que aquesta conferència es vegi afectada per l’actual pandèmia. En tot moment seguirem les recomanacions del govern i les indicacions sanitàries per garantir el benestar de tots i totes i us informarem puntualment si cal fer algun canvi.

Ens veiem a Barcelona!
— Oferim a lxs assistentxs la traducció simultània dels cinc diàlegs i la taula rodona final. Les sessions dels dies 30 de setembre i 1 d’octubre s’emetran en directe per streaming (excepte l’activitat “Ballant amb les masculinitats”).
Link streaming : https://www.streamingbarcelona.com/plataforma/meninmovement/

— Inscripció oberta

Comitè Organitzador:
– Begonya Enguix (Estudis d’Arts i Humanitats, UOC)
– Paco Abril (Homes Igualitaris, UdG)
– Krizia Nardini (UOC)
– Alexandre Pichel Vázquez (Estudis d’Arts i Humanitats, UOC)

Organització:
– Universitat Oberta de Catalunya, UOC
– Homes Igualitaris (AHIGE-CATALUNYA)
– MEDUSA Gèneres en transició (Research Group)

Amb el suport de: