Què és Japanese Language Proficiency Test?: preparació online per a l’examen oficial de la llengua japonesa

4 de juliol de 2018

El dia 17 de juliol a les 18.00h a l’Edifici UOC (Avinguda Tibidabo, 39-43, Sala Tony Bates-Barcelona) tindrà lloc una xerrada amb aquest títol de la Makiko Fukuda, professora del Departament de Traducció i Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB, i coautora dels materials del Curs de preparació de l’examen Japanese-Language Proficiency Test N5. A continuació teniu la presentació de la xerrada escrita per la ponent.

JLPT (Japanese Language Proficiency Test, també és conegut com Noken) és l’examen oficial que mesura el nivell del japonès d’una persona que no té aquesta llengua com la seva llengua materna i se celebra en diversos països del món. Des que es va celebrar el primer examen a l’any 1984, el nombre de candidats ha anat creixent, i recentment unes 610.000 persones (2011, Japan Foundation) s’hi han presentat per diversos objectius. A Espanya, es va celebrar el primer JLPT a la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1994 i des d’aleshores el nombre de candidats continua creixent fins que arribés a celebrar-lo a quatre ciutats: Barcelona, Madrid, Santiago de Compostela i Granada.

En aquesta xerrada parlarem els temes com ara: (1) Què és JLPT?; (2) Per què serveix?; (3) En què consisteix?; (4) Quins nivells hi ha?; (5) Com es realitza? etc. Així mateix, es presentarà el Curs de preparació de l’examen JLPT per al nivell N5 (el nivell bàsic) que s’ofereix a la UOC. El curs consisteix en els exercicis adaptats al format del JLPT de manera que els estudiants s’hi familiaritzin.

Per assistir a la xerrada cal fer inscripció prèvia mitjançant aquest enllaç.