Totes i tots fem 20 anys!

14/07/2015

Totes i tots fem 20 anys!

Aquest any estem d’enhorabona: a la UOC fem 20 anys! Som joves, però és un moment clau per a posar les bases del nostre futur. Com explica el rector en l’entrevista del darrer butlletí Wok!, l’horitzó és que el 2020 la UOC s’hagi «consolidat com una universitat global» i com un «referent internacional». Els 20 anys els celebrem totes i tots: estudiants, Alumni, professors, investigadors i equip de gestió. I els celebrem tots perquè tots som UOC. Comprova-ho aquí!

La UOC es va crear el 1995, però, de fet, ja hi havia hagut qui havia predit el nostre naixement anys abans. Va ser Isaac Asimov, un dels autors de ciència-ficció més importants del segle XX. En una entrevista del 1988 ja va anticipar l’impacte de la tecnologia en l’educació…

El que va predir Asimov es pot resumir en una frase com aquesta: «La tecnologia ens va permetre i ens continua permetent ser rupturistes i fer coses que semblaven impossibles». És una afirmació que el rector Josep A. Planell fa en el darrer butlletí Wok!.

20 anys en fotos i en vídeo

Han passat 20 anys i un es pregunta, què hem fet en aquests 20 anys? Fer-ne un repàs detallat seria impossible, però podeu fer-ne un tastet en aquest àlbum que s’ha creat a Flickr. Són 150 fotos que us permetran fer un recorregut per tot aquest camí.

Hi apareix tothom: estudiants, alumnes, professors, investigadors i l’equip de gestió. De fet, aquest 2015, tots podrem celebrar els 20 anys de la UOC d’una manera o una altra, ja que bona part dels esdeveniments que s’organitzen a la Universitat incorporen aquesta mirada. Per exemple, i pel que fa a l’equip propi, ja us podem avançar que el vídeo col·laboratiu que farem a finals d’any entre totes i tots girarà entorn dels 20 anys de la UOC. Agafarà el relleu del vídeo de «El dia de les mil cares», en què entre més de dues-centes persones vam explicar com era un dia a la UOC.

El futur de la UOC

Però deixem la nostàlgia de les fotos i el vídeo enrere i mirem al futur. L’educació del futur serà una educació al llarg de la vida. En aquest sentit, el rector assegura que el model de la UOC permet «progressar personalment i professional per a adaptar-se constantment als canvis». Un bon exemple d’això són les experiències d’estudiants recollides entorn de la websèrie Coworking. En aquest vídeo sentireu conceptes com acompanyament, al propi ritme i autonomia.

Espai 20 anys al portal

Podeu seguir la celebració dels 20 anys de la UOC per Twitter amb l’etiqueta #UOC20 anys. També us convidem a visitar el nou espai web del portal de la UOC Viu els 20 anys de la UOC, on trobareu alguns dels continguts citats en aquesta entrada i d’altres.

Tècnica de Comunicació Corporativa.