Mantenim el nostre compromís amb la sostenibilitat!

24/03/2022

El 26 de març se celebra el Dia Mundial del Clima, i volem aprofitar l’ocasió per recordar-te el compromís intern que tenim amb el medi ambient i la sostenibilitat mediambiental. La celebració d’aquest dia és una oportunitat per reflexionar sobre el canvi climàtic que pateix el nostre planeta i com les nostres accions hi repercuteixen.

Des de la Universitat s’està treballant en el Pla d’acció de sostenibilitat mediambiental, que vetlla per una institució més sostenible i, sobretot, compromesa amb el medi ambient. El Pla d’acció té com a meta l’any 2030. Es tracta d’un treball continu i ininterromput que s’emmarca en la Nova Manera de Treballar i que compta amb diverses fases per aconseguir una UOC més sostenible.

Per tal d’apuntalar una UOC sostenible i implementar aquest pla en el si de la Universitat, s’ha creat un grup de treball sobre sostenibilitat en el Consell d’Universitat, òrgan representatiu i de participació de la comunitat universitària, que es va renovar el 22 de novembre. El grup, format per sis persones de l’equip propi, té com a objectiu debatre i seguir l’eix de sostenibilitat del Pla estratègic i dels objectius de la Universitat. El grup també s’encarrega de promoure la sensibilitat per la sostenibilitat i el medi ambient entre la comunitat UOC.

Implicació amb l’acció climàtica

Cal recordar també que l’any passat ens vam sumar als compromisos d’acció climàtica que promou la Generalitat de Catalunya per respondre als objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides en el marc de l’Agenda 2030. La UOC fixa l’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible com a eix impulsor de la transformació en universitat global. Al portal web Impacte global #Agenda2030 pots localitzar tota la informació relacionada amb aquestes polítiques i accions impulsades des de la institució.

Participa en les accions de sensibilització

El Pla d’acció de sostenibilitat mediambiental inclou diversos projectes participatius en els quals es promou la sostenibilitat entre la comunitat UOC. Així, l’any 2021 van tenir lloc les Jornades UOC del Medi Ambient, en què van participar prop de 200 persones de l’equip propi, estudiants i la comunitat alumni de l’Estat i de l’Amèrica Llatina.

D’altra banda, el mateix 2021 vam dur a terme diversos tallers amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient. Van ser una oportunitat única per aprendre, compartir impressions i reflexionar sobre les polítiques i accions sostenibles del nostre dia a dia.

Para atenció a les següents accions relacionades amb el Pla de sostenibilitat i no te les perdis!

La sostenibilitat, també en l’àmbit de la recerca

Impulsem la sostenibilitat mediambiental des de tots els àmbits, i això també inclou l’àmbit de la recerca.

Així, per exemple, tenim un grup de recerca especialitzat en sostenibilitat i gestió, el SUMA, que investiga la interacció entre les empreses i la sostenibilitat, sobretot en els àmbits de la gestió, el transport i la logística. El seu objectiu és entendre com les empreses poden impulsar la sostenibilitat des del punt de vista ambiental, econòmic i social.

Pots consultar els diversos grups de recerca i els projectes que lideren cadascun en aquest enllaç.