Explica’ns l’experiència de fer e-treball des de les seus

03/12/2013

Explica’ns l’experiència de fer e-treball des de les seus

Just ara hi ha oberta una nova convocatòria per a fer e-treball des de les seus territorials de la UOC. Les sol·licituds es poden presentar del 4 de desembre al 18 del mateix mes i les places atorgades seran vàlides per a tot l’any 2014. Aquest programa –que anteriorment s’anomenava Aprop– és operatiu des de fa anys. Per això, si has fet o fas e-treball des de les seus territorials, ens agradaria que ens expliquessis la teva experiència.

Només cal que ens deixis un comentari en aquesta entrada. Per exemple, fer e-treball des de les seus t’ha servit per a conèixer nous companys de feina? T’ha permès prendre consciència de la xarxa territorial de la Universitat? Deixa’ns qualsevol comentari que consideris interessant. Serà una manera de compartir experiències amb els companys i companyes que es plantegen aquesta opció i també ens ajudarà a saber l’avaluació que feu d’aquest programa.

El programa e-treball des de les seus territorials permet fer la jornada laboral un dia a la setmana des d’un punt de treball situat a qualsevol de les seus que la UOC té desplegades pel territori. Pots consultar els detalls de la convocatòria que s’ha obert en la notícia de Campus publicada sobre aquest tema. Hi trobaràs les seus adherides a aquesta programa, la quantitat de places existents i la manera de fer la sol·licitud.

Tècnica de Comunicació Corporativa.
Joan Pujolar04/12/2013 a les 11:30 am

Hola,

Per a mi, A Prop té molts win-wins: Deixant de banda que ajuda a millorar la qualitat de vida pel fet d’evitar desplaçaments innecessaris i tenir l’espai més alegre que els que estem en un soterrani a Tibidabo, també permet conèixer la universitat en un sentit més ampli, més enllà de la pròpia unitat/estudis. Encara que sigui sense voler, t’assabentes de la marxa de la matrícula, procediments i problemes administratius habituals, perfils diversos d’estudiants.

En molts aspectes és millor que fer teletreball a casa perquè tens companyia i protegeixes més el teu horari de treball tant dels avatars familiars com de les distraccions habituals que hi ha al propi punt de treball. Facilita, per exemple, els tipus de tasques que requereixen concentració.

També fa necessari planificar i optimitzar millor el temps. Incentiva a concentrar reunions i deixar el dia d’A Prop lliure d’interrupcions per bé que, per contra, tampoc hi ha cap problema si s’han de fer excepcions puntuals.

I bé, en un lloc compartit és de mal expressar, però també haig d’agrair el tracte excel·lent de la gent del centre on faig l’A Prop.

Eva Rimbau05/12/2013 a les 7:54 am

Estic totalment d’acord amb en Joan. Des de la Sede de Madrid, veig una altra UOC, molt activa, amb ganes d’establir relacions amb el territori i amb orientació a l’estudiant. Aquesta UOC m’agrada, i m’agrada pensar que és així la nostra cara visible davant la societat.

L’única diferència, en el meu cas, és que la Seu té massa moviment com per fer feines que demanin concentració. A la inversa, jo em reservo les feines de gestió i menys càrrega mental per a quan vaig a la Seu.

Em sembla molt recomanable per a qualsevol (acadèmia, gestió i direcció) anar a fer feina de tant en tant des de les seus.

Lluïsa Costa05/12/2013 a les 11:14 am

Hola,

Anar a la seu té una llarga llista d’avantatges. Concilies, trenques la rutina, canvies d’entorn, et relaciones amb companys d’altres àrees i, coincideixo amb el Joan i l’Eva, en que és una excel.lent oportunitat de veure en directe i de primera ma, el dia a dia de l’activitat que tenim com a universitat, amb els nostres estudiants, i que constitueix la nostra primera raó de ser, i que des de casa, o des de la seu institucional, no és possible constatar. És altament enriquidor. Sense descuidar que també permet comprovar l’excel.lència i professionalitat de l’equip de les seus territorials, en aquest cas, el de Sabadell. Ja seria perfecte si no fes tan fred i el mobiliari fos una mica més ergonòmic.