Comparteix #UOCinaugural i descobreix solucions per combatre les bombolles especulatives

07/10/2014

El dimarts 30 de setembre la UOC ha presentat la lliçó inaugural del curs acadèmic 2014-2015, a càrrec de Jordi Galí, director del Centre de Recerca sobre Economia Internacional i membre de la Comissió Científica per a la Recerca de la UOC. T’animem a comentar la lliçó i a fer-ne difusió a través de les etiquetes #UOCinaugural i #ensensortim.

Una de les solucions que Jordi Galí aporta per a combatre les bombolles especulatives és imposar restriccions al sistema financer. «Si posem restriccions en el crèdit, podem evitar que el sector financer creixi desmesuradament i que després arrossegui el sector real i l’activitat econòmica», constata l’acadèmic.

I és que l’origen de la crisi, a més d’estar associat al creixement desmesurat del preu de l’habitatge, «va acompanyat d’un creixement molt fort del crèdit, que porta que tant famílies com empreses vinculades al món immobiliari –siguin promotors o constructors– s’endeutin molt», exposa Galí.

La lliçó, en vídeo

La lliçó es publica, per segon any, en vídeo per tal que tota la comunitat UOC (docents, estudiants, personal de gestió i alumni) pugui accedir a l’anàlisi que el ponent fa del sistema econòmic actual. El format aspira a impulsar un diàleg participatiu per mitjà de les xarxes socials.

Si vols saber-ne més, consulta aquesta notícia sobre la lliçó inaugural publicada a Campus.

Tècnica de Comunicació Corporativa.