Cicle per a apropar la ciència a la societat: t’hi apuntes?

28/09/2017

Tres diàlegs oberts i un taller per a millorar el contingut de la Viquipèdia en l’àmbit del cervell formen el cicle “Les condicions del cervell” que s’inaugura el vinent 19 d’octubre -a les 19 h.- a la Sala Beckett de teatre de Barcelona (Carrer de Pere IV, 228-232). Aquesta iniciativa coorganitzada per la sala i la UOC amb la col·laboració de la Fundació Pasqual Maragall, l’associació Amical Wikimedia i l’Institut Cajal té per objectiu promoure una reflexió crítica sobre algunes incògnites de la ciència relacionades amb les patologies neurològiques.

beckett

Inscripcions

Aquestes converses són gratuïtes per a la comunitat UOC, però cal formalitzar la inscripció aquí i presentar el carnet de la UOC. A més, se celebrarà un taller per a investigadors per a millorar continguts neurocientífics de la Viquipèdia amb experts de l’enciclopèdia lliure.

Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació, és la comissària d’aquest projecte que encaixa perfectament en l’estratègia global i social de la universitat per bastir ponts entre diferents disciplines i ampliar la capacitació científica de la ciutadania. L’objectiu, apunta la vicerectora, és “impulsar el coneixement obert amb tothom i per tothom, crear espais i estimular els processos de cocreació amb actors de la societat, reforçant l’impacte social de la recerca de la UOC”.

Quina és la relació entre la ment i el cervell? Què ens fa ser més o menys creatius? Com comencen alguns processos de desconstrucció de la memòria? Aquestes qüestions donaran peu a diverses reflexions per part dels científics, juntament amb experts d’altres àmbits. Unes converses en les quals el públic podrà participar activament plantejant dubtes i reflexions.

Tècnica de Comunicació Corporativa.