3, 2, 1… acció! Estudiants de secundària preparen i executen monòlegs científics en el marc del projecte PERFORM

15/02/2018

El projecte PERFORM, que coordinem des de la UOC, innova en educació en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM) per mitjà de processos participatius. Aquesta setmana, diversos estudiants de secundària de l’IES Moisès Broggi de Barcelona han presentat els monòlegs científics que han elaborat juntament amb investigadors i els seus professors, amb el suport dels monologuistes de l’associació Big Van Ciencia, socis del projecte.

perform-project

Els alumnes han escollit la temàtica científica que els interessava treballar i, al llarg de cinc tallers participatius, han anat coneixent el tema, aspectes ètics i de gènere, i han anat treballant competències de pensament crític, creativitat, comunicació i treball cooperatiu, entre altres.

Aquest gener el projecte també ha presentat una guia que descriu pas a pas com es poden dissenyar i implementar actuacions cocreades per estudiants, professors, investigadors júnior i comunicadors.

Isabel Ruiz-Mallén, la coordinadora del projecte, explica en aquest episodi del Càpsules de Ciència com treballen la implicació participativa en la recerca científica i tecnològica mitjançant les arts escèniques a l’aula de secundària.

Pots trobar més informació a:

Tècnica de Comunicació Corporativa.