200 anys de Frankenstein

04/07/2018

Els Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat van organitzar la taula rodona «Universo Frankenstein. Dos siglos de la criatura inmortal de Mary Shelley», activitat emmarcada en el màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània, que neix de la col·laboració entre la UOC i el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya.

La presència del doctor Frankenstein i la seva criatura no ha fet més que créixer fins a convertir-se en un dels mites propis de la cultura contemporània. La seva figura s’ha estès a la cultura popular en més d’un centenar de pel·lícules, en novel·les, sèries de televisió, còmics, anuncis i joguines, mentre que la creació original de Mary Shelley ha anat adquirint nous significats al·legòrics: tot el que es relaciona amb el transplantament d’òrgans i les pròtesis, la robòtica o l’enginyeria genètica. El cinema s’ha fet ressò d’aquests avenços tecnològics i ha perllongat en el temps la vida del mite.

En la taula rodona hi van participar Jordi Sánchez-Navarro, director del màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània, Àngel Sala, director del Festival de Sitges, Ricard Ruiz Garzón, crític literari i escriptor, Sandra Hermida, productora de cinema, i Ángeles Gómez, divulgadora científica; i va ser moderada per Desirée de Fez, crítica de cinema i professora del màster.

Tècnica de Comunicació Corporativa.