Cloenda de la segona edició del màster en Direcció Pública

21 juny, 2023
Màster en direcció pública

El passat 7 de juny es va celebrar l’acte de cloenda de la segona edició del màster en Direcció Pública, un nou programa formatiu de tercer cicle organitzat per l’EAPC en col·laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Aquest màster, que ha comptat amb un total de 20 alumnes, s’adreça a directius dels sectors públic i privat que vulguin formar-se en l’execució de la direcció pública i el lideratge d’equips i persones. En aquest sentit, Agustí Cerrillo, codirector del màster, destaca que “aquest màster és una peça fonamental en el procés de professionalització de la direcció pública a Catalunya”.

Segona edició del màster en Direcció Pública

Aquesta segona edició del màster en Direcció Pública ha tingut un enfocament multidisciplinari amb la finalitat d’oferir un espai d’aprenentatge que posi a la disposició dels directius coneixements, valors i estratègies per a enfrontar-se al gran repte de la responsabilitat que comporten els seus càrrecs. En aquest sentit, s’ha posat l’èmfasi en els valors de servei i d’ètica pública vinculats a la responsabilitat directiva i en el fet d’exercir la direcció pública des d’una perspectiva humanista i global, que incorpori l’esperit crític i la diversitat de mirades.

Per tal d’assolir aquests objectius, “el màster ha comptat amb la participació de més de 80 docents, amb un perfil acadèmic i de direcció pública, que han acompanyat els estudiants en el procés d’aprofundiment i consolidació de les competències que conformen el marc professional de la funció directiva a les administracions públiques catalanes”, explica Cerrillo, que afegeix que, ara, ha arribat el moment de fer balanç, i aquest és positiu: “Havent-se assolit els objectius inicialment previstos, el balanç és positiu. Ara s’ha iniciat un procés d’avaluació amb la participació dels estudiants per identificar els aspectes de millora i començar a preparar la tercera edició”. Una tercera edició que està prevista que s’iniciï el 2024.

L’acte de cloenda d’aquesta segona edició del màster, que s’ha celebrat a l’EAPC, ha comptat amb la participació del director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), Ismael Peña-López; la vicerectora de Governança i Política Acadèmica de la UOC, M. Jesús Martínez-Argüelles; i dels codirectors del màster Elisenda Malaret i Agustí Cerrillo. També hi han intervingut Xavier Altafulla i Gal·la Cortadellas, com a representants del grup d’alumnes del màster.