José Felipe Martínez Daza: “Estudiar a la UOC ha estat una de les millors experiències que he viscut”

17 març, 2022
jose-felipe-martinez-uoc

José Felipe Martínez Daza, colombià i alumni del Màster universitari de Turisme Sostenible i TIC de la UOC, té més de vint anys d’experiència en gastronomia i turisme. És docent d’un centre d’aprenentatge a Colòmbia i, mitjançant la seva experiència, la gastronomia i el turisme vol contribuir al desenvolupament dels joves i les comunitats colombianes, així com a la recuperació de les tradicions, la cultura i la identitat dels pobles del país, les quals s’han anat perdent amb la globalització i el desenvolupament.

“Amb el pas de les generacions, s’ha anat perdent la identitat dels nostres pobles. Amb la meva feina vull ajudar a rescatar la nostra cultura davant del món, ja que el turista, quan arriba a una destinació, busca conèixer les tradicions, la cultura o l’essència del poble o la comunitat, i això, al país, s’ha anat perdent, ja que, cada cop més, estem incorporant costums de l’estranger”.

Per què va decidir estudiar el Màster universitari de Turisme Sostenible i TIC?

Vull posar el meu gra de sorra. Estudiar a la UOC no només em va ajudar a enfortir els meus coneixements i competències, sinó també a assolir els meus objectius personals i professionals, que van a favor de les comunitats i la societat colombiana. El món necessita més professionals qualificats que s’interessin pel medi ambient, que liderin projectes de manera adequada, preservant els valors, els costums i les tradicions dels pobles, que s’han anat perdent a mesura que hem evolucionat.

Què et va fer decantar per la UOC?

Vaig començar fent una recerca exhaustiva en els diferents programes formatius que oferien les universitats del país. Amb tot, no hi vaig trobar cap programa que estigués relacionat amb el camp de la sostenibilitat, que era l’enfocament en què m’interessava aprofundir. Així que, buscant opcions internacionals, vaig trobar la UOC, la qual m’oferia el màster universitari de Turisme Sostenible i TIC.

Així, doncs, em vaig posar a investigar més sobre la Universitat, sobre la seva metodologia educativa, el títol que atorgava, el pla d’estudis del programa i les possibles sortides professionals que podia tenir amb el postgrau. Quan vaig començar a conèixer el que la UOC m’oferia, em vaig decantar per la Universitat sense pensar-m’hi, no només pel creixement professional i laboral que n’obtindria, sinó perquè estudiar virtualment implica una exigència molt més gran i et fa anar més enllà del que tu creus que ets capaç o del que faràs en una formació presencial.

Com va ser l’experiència d’estudiar a la UOC?

Ha estat una de les millors experiències que he viscut en el camp educatiu. Quan vaig arribar a la UOC, tenia molts dubtes sobre l’àrea, però, a mesura que anava fent el màster, els vaig anar resolent i hi anava aprofundint encara més. A més, la UOC em va permetre assolir un dels meus objectius, formar-me professionalment en un camp que em desperta molt interès, però en un programa que no té gaire oferta educativa.

És un plaer, estudiar a la UOC. Durant la meva formació, no només em vaig trobar amb excel·lents tutors i professors, exigents i col·laboratius, persones que estan preparades per formar els seus estudiants, sinó que, a més, vaig trobar una àmplia xarxa de biblioteques, informació i suport col·laboratiu.

Aquesta experiència la puc defensar davant d’altres persones que dubten de l’educació en línia perquè, igual que jo, puguin accedir a programes de formació virtual, ja que l’educació en línia també és de qualitat.

Prensa y comunicación de la UOC en América Latina.