Yessica Rojas: “L’experiència UOC t’ajuda a reforçar actituds de responsabilitat i organització”

22 març, 2022
Yesica Rojas Yesica Rojas

La graduada Yessica Rojas ens parla de la seva experiència UOC cursant el Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.

Soc la Yessica Amaya, de la ciutat de Bogotà, a Colòmbia. Professionalment, em dedico a la comunicació social i al periodisme a la Universitat Central. Sempre he sentit passió per les qüestions culturals i de temàtica social, així que no és cap sorpresa el meu interès per l’àmbit de l’organització d’esdeveniments.

El Màster i la Universitat

Vaig decidir estudiar el Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments perquè sentia que reunia totes les característiques que, des del meu punt de vista, eren necessàries per poder accedir posteriorment a una bona feina. A més, poder continuar la meva formació amb un programa que acollia tots els meus interessos va fer decantar la balança.

Així mateix, vaig escollir la UOC per diversos motius, entre els quals destacaria, primer, el seu model d’educació online. Aquesta organització virtual, abans de la pandèmia molt més desconeguda, és perfecta pels qui no poden disposar de molt temps i t’ajuda, com estudiant, a reforçar actituds de responsabilitat i organització. També voldria destacar la metodologia de classes que segueix el model formatiu de la UOC, per mi d’una gran qualitat tant en plantejament com en execució, aspectes fonamentals per fer que l’estudiant se senti còmode a l’hora d’emprendre els reptes que se li proposen. Amb tot, també vaig escollir la universitat pel seu compromís amb l’excel·lència.

Tant el plantejament com l’execució de les classes són aspectes fonamentals per fer que l’estudiant se senti còmode.

Les activitats i exercicis amb organitzacions

El Màster, per mitjà de diferents projectes, va fomentar les experiències més professionals i laborals. En el meu cas, per exemple, vaig estar involucrada a una residència de la tercera edat on la meva feina consistia a analitzar els problemes de comunicació tant interns com externs. D’altra banda, vaig realitzar les meves pràctiques a la Fundación Renacer, que presta serveis a nens, nenes i adolescents que han sofert explotació sexual. Va ser molt interessant veure com una fundació així, que treballa per ajudar en un cas tan delicat, enfoca les estratègies de comunicació, lidera cada àrea interna, com es relacionen els treballadors, etc. Sempre és de gran interès veure les diferents maneres com es desenvolupen les responsabilitats del treball social, i com podem aportar-hi nosaltres com a professionals.

Per acabar, i tornant a la meva valoració personal, considero crucial donar-li importància a la nostra formació acadèmica per així tenir més oportunitats de trobar feines de qualitat; així com invertit en allò que ens agrada, i tractar d’enfocar-nos en allò que ens apassiona.

Estudiant en pràctiques del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC