Jennifer Menéndez: “Estimo la meva feina i la meva carrera, i sé que amb aquest màster se m’obriran més camins laborals”

9 juny, 2020

Em dic Jennifer Menéndez, tinc 31 anys i visc a l’Equador. Em vaig graduar fa set anys de la llicenciatura en Comunicació Social a la Universitat Central de l’Equador. Després de tot aquest temps, reprendre els estudis i sobretot d’una manera en la qual mai l’he desenvolupat, online, em posa una mica nerviosa, però a la vegada sento una emoció molt gran de poder estar cursant aquest Màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments

Porto al voltant de 6 anys dedicada a la comunicació corporativa, mitjançant xarxes socials, i també a l’organització d’esdeveniments: el primer i el projecte més recordat dels que he realitzat és la Bienal Panamericana d’Arquitectura de Quito, esdeveniment que es realitza a la ciutat de Quito, els anys parells, amb un total de 3.000 assistents. La meva primera organització d’aquest esdeveniment va ser l’any 2013; era la primera vegada que jo organitzava una cosa d’aquest nivell, va ser una experiència que em va deixar molt aprenentatges tant personalment, com professional.

Al febrer de l’any 2019 vaig decidir prendre altres rumbs i dedicar-me de ple al meu propi negoci, que és l’organització d’esdeveniments amb el lloguer d’equipaments audiovisuals. Aquesta empresa la porto juntament amb el meu marit. A inicis d’aquest any em va cridar el voler tornar a estudiar, i realitzar un Màster en Marketing Digital o en Comunicació Organitzacional. Vaig realitzar la recerca a diverses universitats de diferents països i vaig trobar la UOC, essent l’única universitat que m’oferia el que en realitat estava buscant. En veure que existia un màster que no només et proporcionava coneixement en quant a Comunicació Organitzacional, sinó que també t’ensenyava el control de protocols i esdeveniments, vaig decidir matricular-me i prendre aquest nou repte que em va posar la vida, sobretot perquè és al que em dedico a diari i poder aprendre més d’aquests temes em farà créixer de manera personal i professional.

M’he anat acoplant a aquest nou mètode d’estudi, que se surt de la manera convencional a la qual sempre s’ha caracteritzat l’estudiant, dins d’una aula i amb els teus professors fent les classe. Esperava alguna cosa així al principi, però en veure que no era així em van començar a omplir de satisfacció veure que els reptes que et posen a cada matèria ens fan pensar, analitzar i sobretot reprendre una cosa que s’ha anat perdent: la lectura. És difícil avui en dia haver de treballar i estudiar a la vegada, i la UOC em va donar aquesta opció de poder donar-li el temps que jo vegi més prudent als meus estudis. Sé que no és fàcil, ja que això comporta més constància que estudiar presencialment, però són hermosos reptes que un es posa a la vida per a seguir progressant i, en el meu cas, per a poder fer créixer una empresa que dia a dia portem endavant i que en impartir els coneixements que em donarà el Màster, el treball es farà més fàcil.

Vull acabar dient que compartir el coneixement i les experiències que han tingut i tenen els meus companys i professors, és molt gratificant per a mi. Estimo el meu treball, i estimo la meva carrera, i sé que amb aquest màster se m’obriran més camins laborals.