Distinció Jaume Vicens Vives per la professora Montse Guitert, de l’àmbit de Competències Digitals de la UOC.

16 setembre, 2016

Montse Guitert, professora dels Estudis de Psicologia i Educació i Directora de l’Àmbit de Competències Digitals de la UOC, ha rebut aquest guardó pel seu lideratge en la formació en línia sobre competències digitals a l’entorn universitari i el seu impacte en la ciutadania.

El repte va començar ara fa més de 20 anys, quan des de la UOC se li va encarregar dissenyar una assignatura transversal que facilités el treball i l’estudi en un entorn en línia com ho és el campus de la UOC.

Al llarg d’aquests anys, la innovació, tant metodològica com tecnològica,  i l’actualització permanent de continguts han estat claus per donar resposta als reptes canviants que planteja la societat digital, tenint en compte les necessitats dels estudiants i dels professionals, tot empoderant-los per viure i treballar en aquest entorn.

Es tracta d’una assignatura transversal per a tots els graus i que té una equivalència amb la certificació ACTIC de la Generalitat.

En l’actualitat ja s’han format més de 70.000 estudiants, amb una mitjana de 4.000 estudiants per any que s’han iniciat en l’adquisició de la competència digital. Aquesta proposta formativa es desenvolupa en 22 assignatures especifiques que responen a les necessitats de cada un dels diferents graus de la UOC, pel que s’imparteix amb un equip interdisciplinari de 70 professors col·laboradors que són coordinats per professors de la UOC que treballen de forma col·laborativa  en línia per anar adaptant les assignatures a les necessitats de la societat digital actual.

El Govern de la Generalitat ha concedit les distincions Jaume Vicens Vives 2016 dedicades a la qualitat docent universitària a dues professores més i a quatre projectes d’universitats catalanes. La selecció dels guardonats/des s’ha realitzat a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades.

L’acte d’entrega de premis es va celebrar el passat dimecres 7 de setembre coincidint amb la inauguració de l’any acadèmic al paranimf de la Universitat de Barcelona.

Al finalitzar l’acte de lliurament van coincidir amb la guardonada el Rector fundador de la UOC, Gabriel Ferrate amb l’actual Rector Antoni Planell.

Més informació en aquest enllaç