Curs “Docència en l’era digital” a la UVic

20 abril, 2016

Els propers dies 22 d’abril i 20 de maig la UVic-UCC ha proposat el curs “Docència en l’era digital”, de quatre hores de durada. La iniciativa està orientada a docents universitaris amb l’objectiu d’explorar noves possibilitats i reptes educatius en el context de l’era digital, donant eines i recursos per repensar la docència universitària i transformar-la.

Els curs serà impartit per la Montse Guitert i la Teresa Romeu, professores de l’àrea de Competències TIC de la UOC i coautores del llibre El Docente en línea, Aprender colaborando en la red, de l’editorial UOC, on es poden trobar moltes de les claus que centraran la proposta. El curs s’estructura en dues sessions de dues hores de cadascuna

La primera, titulada “Transformar la docència: disseny, implementació i avaluació en i a la xarxa” l’objectiu és fer una aproximació més conceptual als eixos clau de la docència en el marc de l’actual societat digital, incloent metodologies i disseny d’activitats, selecció i creació de recursos, l’avaluació 360º així com la importància de la docència en xarxa, entre d’altres aspectes.

La segona sessió, amb el títol “Col·laborem per repensar la docència en l’era digital”, té un enfocament més pràctic, on s’ha projectat treballar des de la reflexió partint de les pròpies experiències dels/les participants. Les activitats s’articularan a partir del treball en equip a través de l’anàlisi de casos, amb l’objectiu d’estimular de manera col·laborativa noves reflexions i accions per donar resposta, des de les pràctiques docents, a les actuals exigències de l’entorn.

Aquesta proposta forma part de les trobades Media Breakfast, organitzades des de U_Media, la Unitat Multidisciplinària de Suport a la Docència de la UVic, i està dins el projecte Diversity, que té com a objectiu integrar la tecnologia i els recursos digitals a la docència per estimular la seva millora i transformació.

Podeu ampliar la informació sobre el curs clicant aquest enllaç

Font il·lustració puzzle grup: http.//thegoldguys.blogspot.com CC-BY-SA 2.0