Has fet un Erasmus? Anima els teus companys a seguir el mateix camí!

08/01/2014

Has fet un Erasmus? Anima els teus companys a seguir el mateix camí!

Just ara s’acaba d’obrir la convocatòria Erasmus per a l’any acadèmic 2013-2014. Si us esteu plantejant enviar-hi una sol·licitud, us recomanem fer un cop d’ull a aquest vídeo, on diversos companys i companyes valoren en primera persona aquesta iniciativa i els beneficis que n’han extret. Són un grup de persones que es van subscriure a la convocatòria 2012-2013. De fet, si ja heu anat d’Erasmus, us animem a deixar els vostres comentaris al final d’aquesta entrada. Ben segur seran útils per a la resta de companys i companyes.

En concret, per a la convocatòria 2013-2014 la UOC disposa d’una subvenció per a deu accions de mobilitat de professors per a impartir docència en universitats estrangeres. En la mateix línia, disposa d’una subvenció per a nou places per a fer accions de mobilitat del personal de gestió per a formació en universitats estrangeres.

Aquest any s’obre una convocatòria única, de manera que podeu enviar les vostres sol·licituds durant el període del 8 de gener al 14 de març 2014. Aquí podeu veure la convocatòria de mobilitat del personal docent i aquí la del personal de gestió.

Tècnica de Comunicació Corporativa.
Pepi08/01/2014 a les 11:41 pm

Recomano l’experiència de l’Erasmus. Tot i que la data i lloc me la van informar a les vacances d’estiu, començar al setembre a l’Open University va ser una experiència impressionant: conèixer presencialment una altra universitat virtual, maneres diferents de fer, tant de les persones com de la metodologia. Experimentar com fan els altres la feina que desenvolupes cada dia té un valor incalculable: valores més la teva feina i aprens què pots fer per millorar-la.

Pepe Mora29/01/2014 a les 3:14 pm

L’any 2012 vaig tindre la sort d’anar d’Erasmus a la Universittà della Calabria.

Us recomano demanar l’Erasmus perquè coneixes gent d’altre països, formes diferents de treballar i d’estudiar, fins i tot. Per exemple, quan vaig anar-hi estava en ple temps d’exàmens allà i vaig al•lucinar perquè els exàmens, a Itàlia, son orals!…quasi tots!!, entren un a un els estudiants a fer l’examen. Diuen que és una forma més justa d’avaluar i més pròxima a la realitat.
Per recordar-me de les meves vivències vaig fer un mini-blog amb el dia a dia, per recordar-ho després, amb el temps.
Si voleu fer-hi una ullada, aquí ho teniu:

Teresa12/02/2014 a les 10:44 am

De tant en tant, és necessari trencar esquemes, veure noves realitats, noves formes de treballar, noves formes de moure’s i d’interrelacionar-se… Forma part de l’aprenentatge constant i de la maduresa d’una persona. És el que solen dir out-of-the-box thinking.
L’oportunitat de fer una estada Erasmus t’aporta tot això, i molt més.
En el meu cas, em van donar la gran oportunitat d’anar a la Universitat de Bergen, Noruega, amb dues companyes més, amb qui fins llavors no havíem tingut relació però que ara fins i tot anem juntes a concerts.
Ens van preparar un programa d’una setmana totalment adreçat a nosaltres i segons les necessitats que els havíem passat prèviament.
Vam conèixer les seves maneres de fer, el tarannà nòrdic, els horaris laborals (més que laborals, són horaris familiars…), l’organització de la universitat i els seus departaments, els programes formatius que oferien (totalment adreçats a la idiosincràsia del país, per poder millorar els recursos ja existents i afavorir a l’economia), el paper de l’equip de gestió i de l’equip acadèmic dins de la universitat, …
A banda de tot això, vam poder gaudir de la ciutat, visitar algun museu i conviure a un pis autèntic de l’entranyable i cultural ciutat de Bergen. Si hi aneu, la meva recomanació és que visiteu, sens falta, el mercat del peix i proveu el salmó fresc cuinat de diferents maneres, i si després podeu veure com es pon el sol al costat del port, descobrireu un nou color de cel rogenc.

UOC12/02/2014 a les 11:02 am

Gràcies Teresa! Recomanacions gairebé de guia turística… 🙂