Raquel Sibecas: “He pogut descobrir com convertir-me en millor professional”

25 abril, 2020
Fotografia Raquel

Em dic Raquel Sibecas, tinc 32 anys i actualment estic cursant el Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i esdeveniments.

Vaig descobrir la UOC fa uns vuit anys quan vaig cursar el darrer any de la Llicenciatura de Publicitat i Relacions Públiques, ja que per motius personals vaig estar viatjant constantment i no em compensava acabar el curs en una universitat presencial. L’experiència va ser tan positiva que, en el moment de decidir continuar estudiant per a reciclar-me i ampliar coneixements, no vaig dubtar en tornar a escollir la UOC. He pogut comprovar que no només el model d’estudi ha millorat en comparació als primers anys que vaig estar estudiant, sinó que a més a més és indispensable per al tipus de societat en què vivim, on la immediatesa i la comunicació online està deixant pas certs aspectes presencials. A més a més, m’ha donat l’oportunitat de seguir formant-me sense renunciar a la carrera professional.

Actualment treballo com a responsable de comunicació i enoturisme en un celler de l’Alt Empordà. Durant més de quatre anys m’he dedicat professionalment a gestionar la comunicació i les experiències turístiques del celler, on a més a més m’he format sobre l’anàlisi del vi (sommelier), mètodes d’elaboració i els treballs de camp. En aquesta feina he après la importància de comunicar bé i els resultats que es poden obtenir. Estar motivat, la formació contínua i saber adaptar-se als moments i situacions, són els punts clau per a dur a terme un bon treball.

Després d’un any cursant aquest màster, em trobo immersa en la creació del Treball Final de Màster (TFM). La decisió sobre la temàtica del treball va ser fàcil d’escollir: tractarà sobre la creació d’un passaport per una wine road a l’Empordà; un model turístic que està implantant a altres Denominacions d’Origen a Catalunya i arreu del món, però no encara a l’Empordà. L’enoturisme és un valor en alça en zones agrícoles amb poc volum de turisme o amb turista estacional. Ajuda a posar en valor un territori a través del paladar. Per aquest motiu és necessari dur a terme propostes creatives i actuals per a seguir essent atractiva pels públics locals i estranger.

L’assignatura que més m’ha sorprès i que considero que més m’ajudarà a nivell personal i professional és la d’habilitats directives, lideratge i formació de líders. Va passar a convertir-se en obligatòria a partir d’aquest semestre, i puc assegurar que ha sigut la millor decisió que ha pres la universitat en aquest màster. He pogut descobrir com gestionar millor el talent dels equips, quins errors de comunicació cometo i quines són les meves virtuts, i, el més important, com puc convertir-me en millor professional.

Un cop acabi el màster, el meu objectiu seguirà seguir creixent com a professional, assumir més responsabilitats en l’àmbit laboral i poder liderar un equip en la gestió de la comunicació d’un celler, o d’alguna administració que gestioni propostes turístiques d’una comarca o ciutat/poble. Necessitava aquest màster per adonar-me de les meves capacitats i descobrir quins són els meus objectius professionals.