Olga Lucía Vives, estudiant del Grau de Comunicació de la UOC: “La UOC m’ha donat la facilitat d’estudiar al meu ritme”

20 desembre, 2021
olga-lucia-vives-estudiante-grado-comunicacion

La colombiana Olga Vives és la cantant més jove del grup musical Ventino, del qual és integrant des del 2015. A més, amb 23 anys, és creadora de la marca ecològica Galia, que ja té més de 18.000 seguidors a Instagram.

Entre els diferents projectes que desenvolupa actualment Vives, a més d’estudiar el grau de Comunicació a la UOC, hi ha la recent participació en la pel·lícula original de Disney Encanto, en la qual va fer el doblatge en espanyol de Llatinoamèrica de Mirabel Madrigal.

Sabem que en aquests moments compagines diversos projectes. Com ha estat el procés de gestionar els estudis, la vida artística, l’emprenedoria i la vida familiar i social?

Fer una vida “normal” en què pugui veure la meva família i els meus amics, sense deixar de banda la meva passió, que és la música, i poder cursar els estudis per aconseguir ser una professional en comunicació no és fàcil, però la UOC m’ha donat la flexibilitat de fer-ho al meu ritme.

No havia estudiat mai en línia i, al principi, com que no coneixia gaire bé el model educatiu de la Universitat, em matriculava de molt poques matèries, perquè no sabia si podria amb tot. A poc a poc, però, he anat entenent com funciona l’aprenentatge en línia i m’hi he anat acomodant.

Ara bé, crec que és una qüestió més aviat d’organització, i encara que jo no soc la millor organitzant-me, perquè soc la típica estudiant que deixa tots els lliuraments per a l’últim moment, cada vegada vaig aprenent més i millorant l’aspecte de l’ordre, perquè és necessari si vull complir tot el que vull.

Quins reptes t’ha suposat aprendre a organitzar i compaginar la teva vida personal, professional i estudiantil?

Tota aquesta experiència m’ha fet conèixer-me més a mi mateixa i saber de què soc capaç i quins són els meus límits, i estic molt orgullosa de tot el que he aconseguit fins ara. I, tot i que ha estat un procés força lent, perquè, per exemple, tots els meus amics de l’escola ja s’estan graduant de la universitat, no hi fa res, perquè jo estic en una altra pàgina i un altre moment de la meva vida. De fet, la meva vida ha estat de tot menys convencional.

Quins són els teus pròxims reptes?

En la part acadèmica, el repte més gran que tinc és graduar-me. Encara que ha estat lent i al meu ritme, soc feliç amb el procés, vull que les coses passin en el moment adequat i estar tranquil·la cada semestre de fer les coses bé.

D’altra banda, a Galia, la meva marca de productes ecològics, volem continuar creixent, tenir un catàleg produït per nosaltres i a Colòmbia, perquè sostenibilitat no solament és vendre un producte ecològic, sinó que també ve de més enrere, des de la producció, i treballem en molts productes nous.

I, pel que fa a Ventino, l’any que ve hi ha molts objectius en què treballar, tot i que tenim diversos aspectes pendents. En definitiva, el que sí que puc dir és que traurem molta més música perquè l’escolteu i en gaudiu.

El repte més gran que tinc és graduar-me. Encara que ha estat lent i al meu ritme, soc feliç amb el procés.

Per què vas optar per estudiar Comunicació? Què és el que t’ha agradat més de la carrera?

Quan em vaig graduar de l’escola vaig haver de decidir si volia estudiar Comunicació o Psicologia. Al final vaig triar Comunicació perquè, a més de ser un tema que m’interessa molt, tinc el talent de la comunicació, diguem que hi tinc facilitat. D’altra banda, crec que la comunicació i el món de l’entreteniment estan força lligats i, com que des de petita he volgut formar part del món de l’entreteniment, vaig sentir que eren àmbits que es podien complementar. De fet, el que he après a la UOC ho he aplicat a la meva vida professional i a la meva empresa, i això és força interessant.

Mentre acabes els estudis, has pogut aplicar el que has après al teu entorn artístic i empresarial?

He vist diverses classes que m’han servit força per als altres aspectes de la meva vida. Per exemple, recordo classes en què els temes eren les relacions públiques i la publicitat, i tant per a Ventino com per a la meva marca de productes ecològics em va ser de molta ajuda, per exemple, per fer campanyes en línia o donar publicitat als meus productes. Això pel que fa a la part acadèmica. Perquè estudiar a la UOC també m’ha ajudat en la part personal, a aprendre a ser més ordenada, perquè com sempre dic és una cosa en la qual treballo constantment.

El que he après a la UOC ho he aplicat a la meva vida professional i a la meva empresa, i això és força interessant.

Parlant una mica sobre la teva experiència a la UOC… Què va fer que et decantessis per la UOC?

Vaig conèixer aquesta universitat perquè una de les meves millors amigues va començar a estudiar a la UOC i quan em va explicar com era el model educatiu vaig fer “uau!”. No sabia que es podia estudiar així, i m’agradava el fet de poder estudiar, però també continuar els meus projectes aliens a l’estudi, com la meva carrera musical, perquè no calia anar presencialment a una universitat. Perquè, si hagués estat així, no hauria tingut temps a fer-ho tot.

Com resumeixes l’experiència fins avui?

Per a mi, estudiar en línia ha estat tot un procés, vaig lenta però segura, i el més important és que puc aprendre sobre comunicació mentre faig altres coses. A més, tot aquest procés m’ha ensenyat molt a treballar en grup en línia, cosa que desconeixia. Ha estat una experiència força enriquidora.

Què destaques del model de la UOC?

El que m’agrada més del model de la UOC és que no he d’assistir a una classe presencial en un horari específic, perquè sento que això et limita les activitats i els projectes que es poden desenvolupar en altres bandes; aquí jo m’organitzo el meu temps.