Jordi Roca, “l’esdeveniment és una de les eines més efectives per comunicar”

25 juny, 2018
Jordi Roca

Em dic Jordi Roca, tinc 37 anys i visc a Barcelona. Vaig estudiar Turisme, també a la UOC, i des d’aleshores la meva carrera professional ha anat consolidant-se en l’àrea d’organització i planificació d’actes. En una primera etapa vaig treballar en agències d’esdeveniments on organitzava actes corporatius per diferents sectors com automoció, banca, gran consum i, sobretot, sector farmacèutic. Posteriorment, vaig fer el canvi a client corporatiu liderant el departament de congressos d’una multinacional farmacèutica. Actualment, treballo com a responsable d’esdeveniments a un centre de recerca públic. Ha estat en aquesta darrera etapa on he après com d’estratègica és la comunicació a l’hora d’organitzar esdeveniments. L’esdeveniment és una de les eines més efectives per comunicar. Per tant, va ser aleshores quan vaig trobar-me amb la necessitat de dotar-me de nous recursos i reciclar-me per millorar la meva manera de fer en l’àmbit professional.

Vaig estar més d’un any fent recerca de màsters en comunicació corporativa, protocol i esdeveniments, ja que hi trobem molta oferta acadèmica al mercat. Després de conèixer de ben a prop tots els programes que s’ajustaven, més o menys, a les meves necessitats vaig tenir clar que la fórmula perfecte era el Màster Universitari en Comunicació Corporativa Protocol i Esdeveniments que ofereix la UOC. No només pel pla d’estudis, si no també perquè el model d’aprenentatge de la UOC és molt més eficient pel que fa a l’assimilació de coneixements i aplicabilitat en el terreny professional.

Tots sabem que requereix de gran esforç treballar full-time i alhora estudiar, però la UOC ofereix una metodologia que facilita moltíssim assolir objectius i fites. Això sí, no oblidem que estudiar a distància comporta molta força de voluntat, disciplina i constància. L’ideal, per gaudir de l’aprenentatge, és fer una bona planificació des de bon començament de semestre. Fixar bé els deadlines de les proves i distribuir el temps lliure que volem invertir en hores d’estudi segons les assignatures matriculades. Sincerament, si optem per una bona planificació i perspectiva proactiva doncs la consecució d’objectius està a l’abast de qualsevol.

Des del meu punt de vista, aquest màster està molt ben dissenyat perquè treballes sobre els camps de la comunicació corporativa més representatius i que més rellevància tenen en l’entorn professional: Relacions Públiques, Relacions Institucionals, Protocol, Gestió estratègica d’esdeveniments, Social Media i Comunicació interna en tots els seus vessants (des de comunicació de producte fins a comunicació de crisi). Per tant, considero que el Màster Universitari en Comunicació Corporativa Protocol i Esdeveniments de la UOC és la plataforma ideal per treballar de manera estratègica, creativa i precisa tots aquests camps. Tot i això,  personalment he de dir que, tot i estar gaudint el màster en la seva totalitat, sento passió per la comunicació en el marc de les relacions institucionals i l’organització d’esdeveniments d’acord amb les normes de protocol. Probablement perquè és al que em dedico professionalment des de fa força anys i ara m’adono del salt qualitatiu que estic experimentant arran d’ampliar coneixements i aprendre noves maneres de fer sobre aquets terreny.

Graduat del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC