Helena Pueyo: “El TFM ha estat un repte personal que m’ha permès créixer professionalment”

20 febrer, 2020
Helena Pueyo ens explica la seva experiència a la realització del Treball Final de Màster

Després d’any i mig cursant el Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments m’endinsava a la que seria fins ara l’assignatura més desafiant i productiva: el Treball Final de Màster (TFM).

La primera decisió que tenia davant meu era escollir la temàtica i la modalitat. Pel que fa a la temàtica la tenia clara: el meu treball aniria sobre festivals de música i xarxes socials. Durant més de tres anys m’he dedicat professionalment al món de les xarxes socials i al màrqueting digital, i realitzar aquest enfocament em permetria ampliar els meus coneixements. A més, he assistit a diferents festivals de música, convertint-se aquests en uns esdeveniments que provoquen un gran interès en mi.

L’altra part decisiva del treball és l’elecció de la modalitat. Personalment, el camp de la investigació sempre m’ha cridat l’atenció, i amb vistes a realitzar un doctorat em vaig decantar per fer una investigació fonamentada en dades empíriques o dissertació.

He de reconèixer que els primers mesos van ser difícils. No només havia d’investigar sobre com els festivals de música utilitzen les xarxes socials, sinó que a més havia d’investigar i llegir sobre com s’estructura i es realitza una dissertació. En el meu cas, els dos primers esborranys van ser una mica prova i error, i em van permetre veure les errades que estava realitzant. Així, la meva recerca de final de màster corrobora perfectament que dels errors s’aprèn i que ningú neix après. Al final són les ganes, la tenacitat i la constància per millorar el que ens permet aconseguir el propòsit marcat.

Un aspecte que, personalment, em va costar bastant, va ser decidir l’enfocament que tindria el meu treball. Sota la meva experiència, si aquest aspecte no es té clar en un inici no passa res, ja que es pot començar a investigar i buscar altres treballs d’altres investigadors que ens permetin observar què s’ha estudiat i què no. En el meu cas, finalment el meu treball giraria entorn a l’anàlisi del Facebook del festival de música BBK Live. És molt important acotar; de res serveix voler abastar molt i no arribar als temps de lliurament. El meu objectiu amb el TFM era conèixer com el BBK Live utilitza el Facebook durant les tres etapes del desenvolupament d’un esdeveniment: la preproducció, la producció i la postproducció; i identificar similituds i diferències entre les tres etapes.

La part que més vaig gaudir del treball va ser l’obtenció de resultats i conclusions; i la realització del procés d’autocrítica, fins i tot descobrint que el meu TFM tenia més limitacions que conclusions significatives. En aquell moment vaig comprendre que no sempre s’aconseguiran uns resultats rellevants, però que aquest fet no és indicatiu que el treball sigui una mala investigació. De fet, el valor del meu TFM estava més en la recol·lecta d’altres investigacions que no pas en les conclusions.

Com a conclusió puc dir que el TFM ha estat tot un repte personal que m’ha permès créixer professionalment i obrir-me cap a un nou món, el de la investigació, desafiant però alhora gratificant.

Graduada del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC