L’app que ens apropa a l’escola

19 març, 2013

He volgut compartir amb vosaltres una aplicació (APP) de l’escola on treballo per a smartphones.

Es tracta d’una APP gratuïta on els alumnes i els pares poden accedir des del mòbil a la web i blocs de l’escola, a la zona multimèdia on tenim penjats els vídeos i fotos de diferents activitats; també hi tenim el menú de la setmana que va molt bé com a consulta pels pares, el calendari d’esdeveniments i les dades de contacte del centre.

L’APP la vaig dissenyar a través de la plataforma gratuïta APPSBAR. És una eina online que serveix per crear les nostres pròpies aplicacions per a dispositius iOS, Android, i Blackberry. És una eina senzilla, segurament una mica curta de recursos, però molt intuïtiva de treballar. Els canvis que realitzes es fan efectius al moment, la qual cosa és un valor afegit per l’escola, ja que pots penjar un vídeo o fer un canvi al calendari d’esdeveniments o en el menú, i al moment està disponible. Tot el procés és summament intuïtiu, i l’aplicació et va guiant pas a pas fins que estigui completa. És 100% personalitzable amb icones i imatges i sempre pots veure una vista prèvia en tot moment.

Per començar a utilitzar l’Appsbar primer has de crear un compte i validar-la mitjançant l’enllaç que t’envien al correu electrònic.

Es pot seleccionar entre diversos tipus d’aplicacions, bé siguin personals, blocs, lector RSS, aplicacions per a organització sense finalitats de lucre, jocs, entre uns altres. Depenent del tipus seleccionat, l’assistent t’anirà fent saber el que has de fer a continuació, tot això sense haver d’escriure una sola línia de codi, sense instal·lar res en l’ordinador, i de manera totalment gratuïta.

En acabar la teva aplicació has d’enviar-la perquè sigui aprovada. Aquest procés pot tardar una setmana aproximada. Un cop aprovada l’App creada es pot descarregar i instal.lar des de la web www.appcatch.com que és el portal de descàrregues de la plataforma APPSBAR.

Aquí us deixo dues captures de la pantalla del meu mòbil un cop s’accedeix a l’app de l’escola i a un apartat:

Esteve Gené és consultor de l’assignatura d’Ús i aplicació de les TIC al grau de Criminologia de la UOC. Professor de matemàtiques, tecnologies i informàtica a l’escola Roig Tesalia de Barcelona.