Deep Learning Barcelona Symposium: quines són les principals novetats en IA i aprenentatge profund?

25 abril, 2024
La cinquena edició del Deep Learning Barcelona Symposium va ser acollida al nou auditori de la Universitat Oberta de Catalunya. La cinquena edició del Deep Learning Barcelona Symposium va ser acollida al nou auditori de la Universitat Oberta de Catalunya.

El passat mes de desembre va tenir lloc una nova edició del Deep Learning Barcelona Symposium, un esdeveniment científic i obert que acull científics d’arreu del món en l’àmbit del deep learning i que han tingut alguna relació amb la ciutat de Barcelona, ja sigui perquè s’han format acadèmicament aquí (independentment d’on estiguin actualment) o bé perquè han escollit Barcelona com a lloc de treball i residència (independentment d’on s’hagin format).

La cinquena edició del Deep Learning Barcelona Symposium va ser acollida al nou auditori de la Universitat Oberta de Catalunya i va comptar amb una assistència de més de 300 persones. Recupera els millors moments del congrés, així com les aportacions realitzades per part dels organitzadors de les sessions i d’Àgata Lapedriza, coordinadora local i investigadora de l’eHealth Center de la UOC.

Les principals ponències del DLBCN 2023

El Dr. Fernando de la Torre, del Human Sensing Lab (Carnegie Mellon University), va ser l’encarregat de donar el tret de sortida al  simposi amb una xerrada inspiradora sobre una quarta revolució en el camp de la computació que inclourà les tecnologies de realitat virtual i augmentada i on totes les tècniques relacionades amb la percepció humana depenen de models entrenats de deep learning

Com a novetat aquesta darrera edició, també vam comptar amb un ponent especial per a cadascun dels blocs de xerrades tècniques del programa:

Més enllà de les intervencions del ponent especial i dels organitzadors de les sessions, durant el simposi també va tenir lloc la presentació d’una gran quantitat de treballs científics, cobrint diversos camps tals com la visió per computador, el processament del llenguatge natural, el processament d’àudio, tots ells publicats en conferències i revistes internacionals, i que estan recollides en el programa de la web del simposi

Sobre el Deep Learning Barcelona Symposium

El Deep Learning Barcelona Symposium és un esdeveniment coorganitzat per diverses universitats (Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra i Universitat Autònoma de Barcelona) així com diverses empreses (Telefónica Research, Dolby Laboratories). A més compta amb l’esponsorització d’empreses i institucions com Meta AI, AIRA (Artificial Intelligence Research Alliance), l’ELLIS Unit Barcelona, l’eHealth Center de la UOC, l’Erasmus Mundus joint Master in Artificial Intelligence, Crisalix i el grup Web Science and Social Computing.

Des de la UOC tenim una àmplia oferta formativa en ciència de dades, tal com podreu trobar en aquesta altra entrada del blog. Les titulacions més properes al camp concret del deep learning són el màster universitari de Ciència de Dades (Data Science) i el màster universitari de Visió per Computador (interuniversitari: UAB, UPC, UPF, UOC), aquest últim ofert conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona.

Recupera el Deep Learning Barcelona Symposium sencer aquí: