Pròxim seminari posthumà: “Em falta l’aire. Reflexions ecosòfiques sobre un món irrespirable” Dra. Mónica Cano Abadía

26 gener, 2021

Estem molt contents d’anunciar el proper esdeveniment de la sèrie Posthuman Seminars ‘, celebrada per la Doctora Mónica Cano Abadía (research fellow de MEDUSA) titulada “Em falta l´aire. Reflexions ecosòfiques sobre un món irrespirable”. L’esdeveniment tindrà lloc a través de Google Meets el proper 15 de febrer de 2021 a les 16:00. Per assistir al seminari en línia, seguiu aquest enllaç.

Per obtenir més informació sobre el seminari:

Abstract: Aquest seminari presenta unes consideracions sobre un món irrespirable des d’una perspectiva ecosófica que té en compte tres nivells que intra-actuen: social, mental i mediambiental. Assumint, amb Butler, que som éssers vulnerables, el respirar no ve donat; és pertinent per tant la pregunta per les condicions ecosóficas de la respirabilidad de la vida. Així, s’entrellaçaran reflexions sobre la vulnerabilitat de l’respirar en tres aspectes de la vida: 1) la respiració i la vulnerabilitat socio-corporal, entenent el respirar en el seu comonalidad corpomaterial s’insereix en un complex entramat sociocultural; 2) la vulnerabilitat mediambiental i la pregunta per les possibilitats de la respirabilidad al antropocè, tenint en compte diversos fenòmens com la violenacia lenta i la resistència de l’pulmó proletari; 3) la vulnerabilitat mental i les respiracions ansioses, prestant atenció a la ecoansiedad i a una comprensió neospinoziana de l’ansietat. Finalment, ens farem ressò de les paraules de Mbembe quan reivindica el dret universal a respirar.

Biografía: Dra. Mònica Cano Abadia és Doctora en Estudis Filosòfics per la Universitat de Saragossa amb una tesi doctoral sobre Judith Butler i les possibilitats de transformació social. Ha estat becària postdoctoral al Centre d’Estudis Avançats de el Sud-est Europeu (Universitat de Rijeka, Croàcia) ia l’Institut de Filosofia (Universitat de Graz, Àustria). En els seus interessos de recerca entrellaça la perspectiva Butleriana amb els posthumanismos crítics i els nous materialismes feministes. Ha estudiat amb Rosi Braidotti a l’Escola d’Estiu Posthuman Ethics in the Anthropocene i al seminari Deleuze and Fascism (Universitat de Utrecth, Països Baixos). És una de les organitzadores de l’Seminari de Posthumanismos i Nous materialismes de la Universitat de Saragossa. Actualment dóna classes al Màster d’Estudis de Gènere (U. Graz) i treballa com a experta en bioètica en la Infraestructura de Recerca BBMRI (un biobanc de recursos biomèdics i biomoleculars).