“Cinema, revistes i altres històries: la divulgació a la Història Antiga”

29 gener, 2015

El proper dijous 19 de febrer s’organitza la taula rodona: “Cinema, revistes i altres històries: la divulgació a la Història Antiga” en el marc de presentació del nou curs acadèmic del Màster Universitari de la Mediterrània antiga UOC-UAB. L’acte tindrà lloc les 18 h al Barcelona Growth Centre (c/ Roc Boronat, 117 – 7ª planta Sala Mitchell).

Nueva imagenJavier Gómez (editor de la revista Desperta Ferro) i els professors d’aquest Màster, Borja Antela (professor de la UAB), i Jordi Vidal (investigador de la UAB) portaran a terme una taula rodona on s’analitzarà, a partir d’alguns casos escollits, la fecunda relació entre el món del còmic i la història antiga. Els ponents, des de la seva doble experiència de professionals de la Història antiga i aficionats al món del còmic, estudiaran la imatge que els còmics han transmès de la història antiga, així com la recepció que aquestes històries han tingut per part dels lectors.

Tintin 1La història antiga ha estat, i continua sent, una font d’inspiració de primer nivell pels autors del cinema, els còmics, etc.. Així, és bastant freqüent trobar dins del novè art, amb independència del seu gènere (superherois, espasa i bruixeria, línea clara, etc.), un nodrit estol de personatges i d’històries directament provinents del món antic. A tall d’exemple podem recordar casos tan coneguts com els d’Astèrix i Obèlix, Conan el cimmeri, Hèrcules i Gilgamesh com a membres de The Avengers, o les freqüents relacions de Tintín amb el món de l’arqueologia. De la mateixa manera, històries tan emblemàtiques com la Ilíada o la batalla de les Termòpiles (els famosos 300 de Frank Miller) també formen part de l’imaginari dels aficionats als còmics gràcies a les seves adaptacions al novè art. Per altra banda, la divulgació de la Història Antiga en revistes de prestigi és cada cop més important. Pel cas espanyol, l’extraordinari èxit de la revista Desperta Ferro és un estudi de cas a tenir en compte.

Us podeu inscriure a l’acte a través d’aquest enllaç. També podeu seguir l’acte per l’streaming d’aquest enllaç.