Revista Artnodes: taules rodones sobre l’art i la cultura digital

5 octubre, 2012

Amb motiu de la celebració dels 10 anys de la revista Artnodes dedicada a les interseccions entre art, ciència i tecnologia, des del Postgrau en Art i Cultura Digital UOC-LABoral organitzem dues taules rodones (a Barcelona i Madrid) amb diversos experts amb l’objectiu d’analitzar conjuntament el present, el passat i el futur de l’art i la cultura digital. La temàtica de les taules incideix en alguns dels temes tractats en el mateix postgrau i en el darrer número d’Artnodes: “Nous Mitjans, Art-Ciència i Art contemporani: Cap a un discurs híbrid?”, i també en les recents polèmiques suscitades arran del recent número de celebració dels 50 anys de la revista Artforum. De la mateixa manera, presentarem la tercera edició del postgrau que iniciem el 17 d’octubre.

Algunes de les preguntes que ens plantejarem seran: Quin paper tenen els nous mitjans en l’art contemporani? Com veiem l’evolució de l’encaix entre els dos? És factible parlar d’una bretxa digital en l’art contemporani? I, de fet, Podem parlar de dos àmbits diferenciats: art dels nous mitjans i art contemporani? O es tracta d’una falsa distinció que alimenta falses polèmiques? Fins a quin punt ignoren respectivament les seves pràctiques, les seves històries, les seves teories i els seus contextos d’actuació? Fins a quin punt els nous mitjans transformen la història i els contextos d’actuació de l’art contemporani? Què passa amb les polítiques culturals i artístiques en relació als nous mitjans en l’art i la cultura contemporània? Quin és l’estat de la qüestió a Espanya en relació al context internacional?

TAULA RODONA A BARCELONA: Dimarts 9 d’Octubre, a les 18:30 h.
En col·laboració amb el Col · legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya.
Lloc: Sala d’Actes del Col·legi. Rambla Catalunya, 8, principal.
Aforament: 70 persones. Entrada lliure, prèvia inscripció.

Participants:

• Rubén Martínez – Free Culture Forum. Professor Postgrau UOC-LABoral.
  • Jose Luis de Vicente – comissari i investigador cultural, membre de Zzzinc.
  • Laura Baigorri – Professora de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.
  • Roc Parés – Artista, investigador i professor de la Universitat Pompeu Fabra.
  • Pau Alsina – Director del Postgrau en Art i Cultura Digital UOC-LABoral.

TAULA RODONA A MADRID: Dimecres 10 d’octubre a les 18:30 h.
Lloc: Seu Madrid UOC . Plaza de las Cortes, 4.
Aforament: 30 persones. Entrada lliure prèvia inscripció.

Participants:

+ informació