Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats (4)

25 febrer, 2015

Els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC organitzen la quarta edició del Cicle Catalunya, laboratori d’Humanitats, en el qual s’amplia l’àmbit geogràfic de les sortides (Madrid i Florència). Com en les anteriors edicions, cada sortida s’anunciarà oportunament al blog.

Programació de sortides pel 2015

0. Sabadell: Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, 14 març

1. Sitges: Cau Ferrat i Fundaciò Stämpfli 21 març

2. Ruta del Cister: Santes Creus – Poblet – Vallbona de les Monges 18 abril

3. Madrid: Museo del Prado, Reina Sofía, Thyssen 16-17 maig

4. Sant Martí del Canigó – Sant Miquel de Cuixà – Vilafranca del Conflent 4 juliol

5. Barcelona. Seminari UOC 3 octubre

6. Florència: Galleria degli Uffizi – Duomo – Galleria dell’ Accademia 23-24-25 octubre

7. Vic – Cabrera: Museu Episcopal de Vic – Santuari de Cabrera 21 novembre

8. Barcelona: itinerari per la ciutat (escultura contemporània?) 12 desembre

La primera activitat, programada pel 14 de març, porta com a número el 0, atès el seu caràcter una mica especial. D’una banda, es fa coincidir amb l’acte de lectura dels TFGdel grau d’Humanitats; d’una altra, amb la cloenda del curs experimental en línia sobre Els orígens de l’art i l’evolució humana: l’homo significans.

La jornada tindrà, doncs, una part comuna amb els assistents a l’acte de lectura del TFG i una altra de pròpia. El programa dels qui segueixin el projecte Catalunya, laboratori d’Humanitats, serà el següent:

– trobada a les 10 davant l’Institut de Paleontologia Miquel Crusafont de Sabadell, C/ Escola Industrial, 23 (veure mapa) (http://www.icp.cat/)
– de 10 a 11: seminari-resum amb les principals tesis presentades al llarg del curs
– d’11 a 12,30: visita del museu de l’Institut
– de 12,30 a 14: assistència a la taula rodona de presentació dels TFG
– de 14 a 16: dinar (restaurant a concretar, preu aproximat: 20 euros)

Inscripció obligatòria (abans del 10 de març)

Informacions d’interès

L’Institut de Paleontologia Miquel Crusafont de Sabadell està molt proper a la plaça de l’Ajuntament, i a prop de l’estació del FGC Sabadell-Rambla.
L’entrada al museu i la visita corre a càrrec dels Estudis. Probablement el museu ens oferirà una sala on els més petits hi podran fer activitats, veure vídeos…, i d’aquesta manera facilitar als pares l’assistència a l’acte acadèmic.
El museu gira al voltant de dues temàtiques: com s’investiga en paleontologia, i la conservació de restes fòssils (la peça estrella és el Triceratops)

Professor que impartirà el seminari:
Dr. Joan Campàs Montaner
jcampas@uoc.edu        Aura digital

Es pot accedir a tots els materials del curs fent clic a Els orígens de l’Art i l’evolució humana: l’Homo significans

Institut de Paleontologia Miquel Crusafont. C/ Escola Industrial 23. Sabadell