Acte inaugural curs 22/23: Màster universitari de Gestió Cultural (UOC-UdG)

21 de novembre de 2022
Girona des de l’aire

Data: 1 de desembre a les 17h

Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Lletres i Turisme de la UdG

Títol: Pràctiques culturals contemporànies després de la tempesta. Quines necessitats i capacitats culturals tenim actualment? Una mirada gironina des dels marges

Les pràctiques culturals contemporànies actualment estan vivint certa revitalització després d’un fort sacseig que encara alguns actors del teixit cultural pateixen. Tanmateix, després del que hem viscut els últims anys, hem vist com les necessitats culturals, estretament vinculades a les pròpies capacitats, han estat socialment identificades encara que poc reconegudes. Entenem que conèixer i atendre les necessitats culturals és clau per qualsevol projecte cultural, però també ho és comptar amb les capacitats culturals de les persones i organitzacions de l’entorn.

Per tant, us proposem una sessió on intentarem donar resposta a qüestions com: Quines són aquestes necessitats i capacitats culturals? Podem identificar les necessitats? Es poden potenciar les capacitats? Volem abordar aquestes dubtes des del territori gironí i els seus voltants tenint en compte els propis actors del teixit cultural, així com preguntant-nos pel rol que pot tenir la formació en gestió cultural i la pròpia universitat.

Us convidem doncs a participar en aquesta sessió inaugural del Màster de Gestió Cultural UOC-UdG d’una forma activa amb diferents actors culturals referents a Girona, ja que la sessió serà dinàmica i participativa.

• Programa i metodología:
  • Obertura per part de la moderació.
  • Intervencions inicials (10 minuts)
  • Judit Font (Ateneu Popular de la Coma Cros)
  • Clara Garí (Nau Coclea)
  • Marcelo Otárola (ConArte)
  • A partir de la metodologia Fishbowl, s’obrirà el debat obert on es convida al públic (i especialment la fila 0) a ocupar una cadira buida (al costat de la resta de ponents) i fer la seva intervenció.

Persones integrants de la fila 0:

Alfons Martinell (UdG)

Anna Domínguez (APGCC)

David Ibañez (Auditori de Girona)

Dolors Vidal (UdG)

Francesc Viladiu (Alter Sinergies)

Kike Bela (UOC)

Marta Puigderrajols (Apropa Cultura)

Mireia Tresserras (EducArt)

Montserrat Moliner (PAAC – Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya)

Nicolás Barbieri (UOC)

Pep Marés (Adhoc Cultura)