Setmana Internacional de l’Accés Obert: participa-hi!

18/10/2018

Un any més ens sumem a la Setmana Internacional de l’Accés Obert (OAW) que enguany se celebràra del 22 al 28 d’octubre. Amb l’objectiu de sensibilitzar sobre l’accés obert i generar una sèrie de compromisos amb la publicació en obert la UOC hi participa amb tot un ventall d’activitats que no et pots perdre!

OAW UOC

Seminari De la ciència oberta al coneixement obert

El IV Seminari d’Edició Científica, organitzat per l’Àrea de Biblioteca i Recursos d’Aprenentatge, oferirà dilluns 22 d’octubre a les 12 h a la seu de Tibidabo una conferència oberta al públic centrada en aquesta ocasió en l’open science o ciència oberta.

Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació, presentarà el Pla de “Coneixement obert” de la UOC, en el context del Pla Estratègic de la universitat i Ernest Abadal, catedràtic de la Facultat de Biblioteconomia i documentació de la Universitat de Barcelona, explicarà els antecedents teòrics de la Ciència Oberta, els valors amb els quals connecta i els programes polítics que hi ha en aquest moment i Pots inscriure-t’hi aquí.

Micro-MOOC a Twitter

Segueix el compte@moocmicro i l’etiqueta #OAMOOC -en anglès, #OAMOOC18- i participa a la segona edició del curs gratuït per Twitter, que aquest any serà impartit en català i anglès.

Cada dia –del dilluns 22 al divendres 26- a les 10 h (a les 12 h en la versió en anglès) seran publicats els continguts. Fes arribar els teus comentaris esmentant aquest compte i incloent-hi l’etiqueta, per interactuar amb l’organització. Aquesta iniciativa, tot i que està especialment adreçada a investigadors i estudiants universitaris, és oberta a qualsevol persona que hi tingui interès.

Documental Paywall: The Business of Scholarship

Dimecres 24 d’octubre a les 17 h es projectarà la mostra gratuïta del documental Paywall, impulsat per Julio Meneses, professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, i David Masip, director de l’Escola de Doctorat, als Cinemes Girona.  L’acte està organitzat juntament amb la Universitat de Barcelona i després del passi hi haurà un debat amb el professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació Alexandre López, i Brian Russell, activista i voluntari a Collaction.org, una ONG neerlandesa dedicada a buscar solucions a qüestions d’acció col·lectiva, entre les quals hi ha la ciència oberta. No t’ho pots perdre!. Pots inscriure-t’hi aquí.

Joc Breaking the Wall

A més, durant tota la setmana podràs participar en el joc Breaking the Wall que començarà dilluns 22 d’octubre als edificis de Tibidabo, el 22@ i Castelldefels!

Tècnica de Comunicació Corporativa.