Entrevista a Montse Matute: les mesures de gestió del temps de treball en la Nova Manera de Treballar

16/06/2022

La sincronia en el treball ha de tenir un valor afegit

Montse Matute, tècnica del grup operatiu de Desenvolupament de Persones, parla sobre les mesures de gestió del temps de treball en el marc de la Nova Manera de Treballar de la Universitat en aquesta entrevista, publicada al butlletí Acord ciutadà per una Barcelona inclusiva, editat per l’Ajuntament de Barcelona.

Les declaracions de la Montse posen en valor la implementació que estem fent de la Nova Manera de Treballar des del mes de gener. La combinació dels principis d’autonomia i responsabilitat és una característica essencial per poder aplicar aquest model de treball, tant a la UOC mateix com a qualsevol altra empresa, per molt gran o petita que sigui. A més, la Montse remarca que “els valors de sincronia han de tenir un valor afegit. Si no, prioritzem l’asincronia”. Així, des de la Universitat, per poder implementar aquest model asíncron de manera efectiva es treballa amb una franja de disponibilitat general i un dia de la setmana sense reunions, els divendres.

A l’entrevista també es remarca la importància de la desconnexió digital, sobretot en el model de treball obert de la Nova Manera de Treballar, que combina el teletreball i la presencialitat. Aquesta desconnexió és vital per poder reduir riscos psicosocials i preservar el benestar personal i professional, tal com ens recorda la Montse. Des de la UOC es va posar en marxa una política i un protocol per tal de garantir la desconnexió de l’equip propi.

La nostra companya també esmenta les claus per gestionar el temps de treball en el teletreball, tenint sempre en compte les situacions personals de cada treballador o treballadora i de l’empresa. Els avantatges acostumen a ser molts, però destaca la flexibilitat horària, l’augment de la productivitat i la reducció de les pèrdues de temps.

Llegeix l’entrevista completa aquí.