Coneixem els centres de perfil internacional Buckingham University i Class Afloat. Optimització del temps i aprenentatge a través de la pràctica

17 setembre, 2019

Al capítol 4 de La Reina Roja presentem dos centres que estan desenvolupant noves maneres d’optimitzar la seva formació adaptant-se a les necessitats del nostre temps. És el cas de Buckingham University, al Regne Unit, la primera universitat del món en oferir graus de dos anys compactant l’horari i reduint així el temps que han de destinar els alumnes per a obtenir el títol. També presentem el cas de Class Afloat que ofereix una experiència de batxillerat, primer curs universitari o any sabàtic embarcant els estudiants dins un veler en un viatge formatiu que uneix vida personal i acadèmica mentre naveguen pels quatre continents.

Ambdós models comparteixen un format de classes reduïdes que afavoreixen el vincle emocional entre alumnes i professors; un enfocament pràctic basat en l’experiència personal i en el treball en equip, i una alta taxa d’empleabilitat entre els seus graduats.

Buckingham University

A la majoria de les universitats existeixen graus de 3/4 anys amb 29 setmanes lectives i 23 setmanes de vacances però la Buckingham University ofereix un programa de 2 anys +1, compactant l’horari en 40 setmanes lectives i 12 lliures (moltes menys que els programes tradicionals). “El curs s’estructura, no en tres trimestres, sino en quatre trimestres, inclós l’estiu”, assenyala Juan Castañeda, Doctor en Economia i professor a Buckingham University. “Es basa en fer treballar més els alumnes i els professors quan estan a la universitat.  En lloc de donar unes vacances a l’estiu, d’alguns mesos, el que fem és fer-los venir durant dos estius seguits”, afirma.

És l’única universitat independent al Regne Unit amb un Royal Charter (carta o constitució reial), i probablement la més petita amb al voltant de 2.700 estudiants (aproximadament 1.600 al campus). Mantenen el tamany de les classes petites, amb una proporció de 10.4: 1 entre estudiants i personal acadèmic, i els grups de tutoria d’estil Oxbridge sovint són personalitzats. “Per això apareix Buckingham a l’escala del Regne Unit com a la primera universitat valorada pels alumnes, en termes docents, com la de més qualitat” afegeix Castañeda.

A Buckingham University el 66% dels estudiants són britànics, la resta és de perfil internacional, d’entre els que es troben més de 100 nacionalitats diferents, pel qual estar en aquesta universitat és com ser dins una mini aldea global.

Class Afloat

L’any 1984, sota el lema de l’Any Internacional de la Joventut, les Nacions Unides van convidar escoles i agències de tot el món a interpretar els temes de “participació, desenvolupament i pau”. En resposta a aquesta crida i amb el compromís envers aquests temes, es va formar Class Afloat- West Island College International.

Class Afloat ofereix una educació experiencial. Bé sigui al mar o explorant un port d’escala, l’aprenentatge sempre és pràctic. Els estudiants exploren llocs històrics, assisteixen a esdeveniments culturals, visiten institucions científiques i amb paisatges únics i impressionants. Tal com explica el seu president, David Jones: “El nostre interés és que els estudiants que s’uneixin a Class Afloat tinguin les motivacions adequades per a entendre que no es tracta d’un entorn convencional d’aprenentatge. Els principals valors que busquem estan relacionats amb els nostres propis valors a Class Afloat, i aquests valors són de ciutadania global, excel·lència, sostenibilitat, ètica i lideratge”.

L’entorn a bord de Class Afloat accelera el desenvolupament personal. Els estudiants tenen el repte de sortir de la seva zona de confort per trobar la recompensa que prové d’acceptar experiències noves i desconegudes. Com a tripulants, els estudiants prenen el timó, hissen les veles i naveguen en un vaixell de 500 tones que talla l’oceà a 10 nusos. En el transcurs del viatge adquireixen les habilitats per a fer navegar el vaixell sota la guia del capità i l’equip profesional de mariners. “Tenim exàmens regulars, així que tenim exàmens com un centre normal. I després també tenim altres tipus d’avaluació per als estudiants: participació activa al vaixell en termes de membres de la tripulació i de la comunitat”, apunta Jones. El vaixell té aules dedicades, gran espai de coberta on els estudiants poden reunir-se a l’aire lliure per a fer activitats socials, reunions i projectes grupals.

Des de 1984, més de 1.700 estudiants de Class Afloat han navegat més de 700,000 milles nàutiques a més de 250 ports d’escala a tot el món i és que, com conlou Jones: “Qualsevol persona que surt del seu àmbit cultural o zona de comfort aprén més sobre sí mateixa. L’aprenentatge més important succeeix a l’interior”.

Et convidem a navegar dins un nou capítol de La Reina Roja!

L'eLearning Innovation Center (eLinC) impulsa l'evolució del nostre model educatiu a través d'innovacions en l'aprenentatge.