L’eLearn Center focalitza la seva activitat i passa a dir-se eLearning Innovation Center

27 gener, 2022
Foto per Remy_Loz a Unsplash

En aquesta nova etapa, l’eLearning Innovation Center impulsarà especialment la innovació, la formació, l’anàlisi i la transferència en aprenentatge en línia

L’eLearning Innovation Center (eLinC), dirigit per Sílvia Sivera, canvia de nom i incorpora la paraula innovation a la seva marca matriu per mostrar el nou rumb del centre, que té com a principal objectiu impulsar la innovació educativa. “El canvi de nom era del tot necessari perquè ajuda a explicar, tant internament com externament, que a partir d’ara la innovació és l’eix neuràlgic de tots els àmbits de la nostra activitat. Posem la innovació al centre de tot, fins i tot del nostre nom”, explica Sivera, directora de l’eLinC

En aquesta nova etapa, es deixa patent que l’impuls de la recerca actualment ja no pertany al camp d’acció de l’eLinC (tasca que sí que havia desenvolupat temps enrere), sinó que és la innovació el que se situa al centre de la seva activitat. “Posem el focus en la innovació, però no deixarem d’estar al dia en recerca, tant interna com externa. Per aquest motiu, formem part del comitè impulsor de la recerca en e-learning, que lideren les vicerectores de Planificació Estratègica i Recerca i de Competitivitat i Ocupabilitat, Marta Aymerich i Àngels Fitó, respectivament”, apunta Sivera.

L’eLinC és l’òrgan de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) que té com a funció principal fer evolucionar el model d’aprenentatge de la Universitat per garantir una experiència formativa de qualitat, única, connectada i en xarxa. Vetlla per la millora constant del sistema promovent la incorporació de les darreres tendències metodològiques i tecnològiques al model d’aprenentatge. Tot plegat, tenint en compte les necessitats de les persones i d’una societat canviant.

Amb un equip de 32 professionals i tècnics de la docència, la pedagogia i la tecnologia, l’eLinC continuarà treballant per transformar l’educació superior i garantir una educació en línia de qualitat centrant-se en quatre fites:

1. Estimular i desenvolupar processos d’innovació educativa.
  2. Assessorar i acompanyar equips docents en el disseny de l’aprenentatge en línia.
  3. Oferir anàlisis d’aprenentatge en línia (e-learning analytics) per obtenir informació que orienti els processos de millora i innovació docent.
  4. Transferir coneixement i ajudar altres institucions en el seu camí cap a la transformació digital, gràcies a l’experiència de més de 25 anys en l’educació en línia, a l’observació constant del que passa al sector educatiu i a la detecció de noves tendències.

“D’aquesta manera, estimularem la innovació perquè el nostre model educatiu evolucioni, per acompanyar el professorat en la millora dels processos docents, per ajudar altres institucions educatives en el seu procés de transformació digital i per facilitar dades que ajudin a prendre decisions que millorin l’aprenentatge”, conclou Sivera.