Entrevista a Lluís Pastor, director de l’eLearn Center de la UOC

31 maig, 2017

«A la UOC el que volem és que l’aprenentatge apassioni als estudiants»

La UOC aposta pel temps com a motor del canvi, amb una immersió en l’aprenentatge 0/24 hores, en qualsevol entorn i on l’estudiant i la seva activitat són el centre.

Lluís Pastor porta any i mig al capdavant de l’eLearn Center (eLC, en endavant) de la Universitat Oberta de Catalunya una etapa que defineix com “estimulant” i en la què “s’han posat en marxa molts canvis que es donaran a la nostra universitat en els propers anys”.

L’ eLC és el centre d’innovació i recerca en e-elearning de la UOC i el centre d’atracció interna i externa del talent en la recerca en e-learning. Pastor està convençut del fet que en “els propers anys el món de l’educació serà una dels grans revolucions del canvi” i que “en dues dècades el món de l’aprenentatge serà un món d’altíssimes disrupcions, modificacions i transformacions”. I la UOC se suma a aquesta transformació educativa.

El temps com a motor del canvi, amb una immersió en l’aprenentatge 0/24h, en qualsevol entorn i on l’estudiant i la seva activitat és el centre és l’aposta de la UOC.  “L’estudiant és qui gestiona el seu propi aprenentatge i hem d’ajudar-lo a que aprengui al llarg de la vida i ho faci d’una manera que sigui perfectament sostenible amb les seves funcions professionals, familiars, personals i/o socials”, afirma Pastor.  La UOC posa especial èmfasi en el temps com a l’element més important per l’e-learning: “En aquest sentit nosaltres ens apropem a sistemes d’aprenentatge que fan que el temps percebut del nostre estudiant sigui un temps més apassionat, menys feixuc, però que, en canvi, n’aprengui tant o més com aprendria amb altres formats que resulten més avorrits. El que volem és que l’aprenentatge apassioni a l’estudiant”.

Pel que fa a la recerca, des de l’eLC s’ajuda a que la UOC es posicioni com una universitat de referència en l’àmbit de l’e-learning al món, atraient el millor talent possible intern – de la pròpia UOC – com extern.  “Volem que el centre de recerca respongui a les necessitats estratègiques de la pròpia universitat i no fer que sigui un element que funciona en paral·lel en funció dels interessos dels propis investigadors. Que el nostre centre de recerca pugui donar visibilitat i generar més notorietat als investigadors que, a la pròpia UOC, estan treballant en temes d’e-learning”, conclou.

Lluís Pastor es Doctor en Periodisme per la Universitat Ramon Llull (URL), màster en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i titulat en Administració d’Empreses per l’IESE, Universitat de Navarra.

A l’actualitat és Director de l’eLearn Center de la UOC i Oberta Publishing així com director general de l’Editorial UOC.  Anteriorment va ser també director dels Estudis d’Informació i Comunicació de la UOC.

Professor titular a la UOC, col·labora també com a professor a la Universitat Ramon Llull, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat de Girona.

Imparteix sessions de formació a executius i en diversos seminaris acadèmics o professionals en els que la comunicació és un factor clau. Centra les seves investigacions a la comunicació, la persuasió, la comunicació no verbal, la narrativa, l’aprenentatge i l’ensenyament virtual.

Lluís Pastor ha publicat 10 llibres entre els quals destaca, dins l’àmbit de l’aprenentatge, Funiversity. Els mitjans de comunicació canvien la universitat, 2011, Editorial UOC.
Periodista