Comença la Setmana del Parlament Universitari 2016

15 julio, 2016

Demà dissabte dia 16 de juliol, comença la Setmana del Parlament Universitari 2016.

La Setmana del Parlament Universitari, en la que els Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC hi participen des de fa anys, és un curs de formació destinat a l’alumnat de les universitats de Catalunya (sense excloure cap branca de coneixement).

L’objectiu de la Setmana del Parlament Universitari és donar a conèixer el funcionament polític, l’estructura i les funcions del Parlament, i també la tasca de les persones que hi treballen. El curs es dissenya i es desenvolupa dins el marc de cooperació entre les universitats del sistema universitari català i el Parlament de Catalunya. La Setmana del Parlament Universitari s’estructura a partir d’un seguit de simulacions de l’activitat parlamentària tutoritzades per professors universitaris, en les quals també hi participen representants del Parlament de Catalunya. Per a fer la simulació, els alumnes s’organitzen d’acord amb les seves àrees de coneixement i d’interès:

• Grups parlamentaris.
  • Assessors jurídics (lletrats).
  • Assessors lingüístics.
  • Premsa parlamentària i altres mitjans de comunicació

Podeu consultar la nota de premsa del Parlament en aquest enllaç

Els alumnes que hi participen tenen l’oportunitat d’obtenir reconeixement acadèmic per l’activitat

La Setmana del Parlament Universitari  és present a Twitter amb l’usuari @spuni2016 i l’etiqueta #spuni2016.

El professor Albert Batlle (abatlle@uoc.edu) és el referent dels Estudis de Dret i Ciència Política per a aquesta activitat.